Goede
morgen,
Weer een flinke tijd geleden.
Waren we het laatste bericht nog op de Noordzee, nu al weer in Chesapeake Bay.
Dat is dus van en naar Baltimore, Maryland, USA.
En we hebben daar ook al gelost.
Nu dus onderweg naar Jacksonville, Florida.
Daar de rest lossen .
Hopen daar Vrijdag aan te komen.
Na lossing daar, door naar Savannah, waar geladen gaat worden.
Het Aflosviegtuig staat ook al te wachten !!!!
Want ik mag weer eens met verlof.
Ben dan wel pas 3 ½ aan boord, maar wel al 4 maanden van huis af.
Het is hier WARM.
Dan bedoel ik dus tegen de 35 graden.
Bijna net zo warm als ik zelf ben !!!!!
En het is vochtig.
Dan ook nog met de Airco bij, is het niet lekker als je van buiten naar binnen
loopt en terug.
Zagen in Baltimore nog het Atoomschip Savannah liggen.
Wat het daar doet weet ik niet. Loods zei wel dat slopen geen optie is, want het
kost nogal wat om dat vakkundig te slopen.
Weer in de vaart brengen als Luxe CruiseLiner ????
Iemand ideeen ????
Niet zoveel te melden verder.
Hoop dat we morgen nog een beetje snelheid hebben, tegen de Golf Stroom in.
Van de week bij aan loop Baltimore was de vaart aardig weg tegen de stroom
in .
U gaat het nog Hooren.
Groeten, Jaco
Received: from MPD at Globe Wireless;
Thu, 24 Jun 2010 00:31 UTC
Message-id: 634922815
Foto van
Ruud van der Duin
Foto van
Juergen Braker
Goeie
avond,
Wat we hier mee maken !!!!!
Zijn we uit Rauma vertrokken, gingen Skagen voor bunkers.
En nu dus de Noordzee op.
Daar veel mistbanken vanmorgen.
In 1 van die banken een klein echootje op de radar.
Zonder AIS, dus dacht dat het een vissser of jacht was.
Geplot op 10 ½ Knopen.
Uitwijken en er dicht langs, want dat wilde ik wel eens zien.
Wat je mee maakt !!!!
Ze bestaan nog, Jos !!
Ze varen nog.......
Schepen als de Olekma, onder russische vlag.
1964 gebouwd bij Rauma Repola Oy.
Met een B & W motor .
4440 Dwt en 3360 GT !!!!!
Stonden beide brugdeuren open en waren 2 man op de brug.
Ja, erging immers een GROOT schip vlak langs hun heen.
Ook 2 (twee) uitkijken !!!
1 man helemaal achteruit.
En 1 in de midscheeps aan de achterkant.
Beide met Zwemvest aan.
De fotos zeggen genoeg !!!
Vraag ik me af waar dit soort schepen nog binnen komen, zonder die
onvermijdelijke Port State bedoeningen.
En vooral wat voor lading ze dan mogen vervoeren !!!!
En hoe komen die dan door de PortState bedoening heen !!!!!!????
Maar wij dus al weer bijna Dover.
Tegen 10.00 zaterdag ochtend.
Dan 21e op Baltimore.
Zal eens bellen of er een aflosvliegtuig klaar staat.
Denk dat het wel Jaxsonville wordt een paar dagen later !!!!
U gaat het nog Hooooren !!!
Groeten, Prettig Weekend, Jaco
Received: from MPD at Globe Wireless;
Fri, 11 Jun 2010 18:01 UTC
Message-id: 631296518
Goede
middag
Wat een schande !!!
Al weer 13 dagen niets geschreven.
Maar Jullie hebben vast allemaal wat gehoord over de sluisgracht.
De reis uit Vila do Conde ging heel voor spoedig.
Einde reis bracht ook een gemiddelde van 16.6 Knopen !!!!
Dat is niet mis !!!!!!
En U heeft het natuurlijk gehoord.
Na 08.00 werd het tobben op 18 mei.
Maar om 17.00 waren we weer allemaal blij.
Gister in Antwerpen droog gegaan.
Was toch wel blij dat er niets aan de bodem te zien was.
Niet dat het verhaal van afgelopen week ernstig is geweest.
(alle mogelijke fotos' zijn welkom bij : j.rosbach@yahoo.com.br)
Heb zelf nog helemaal niets !!!!!
Ik heb nooit gedacht dat er ook maar enige schade aan de bodem zou zitten.
Nu dus droog tot vrijdag, dan nog en paar dagen nat bij de werf.
Het is Prachtig weeer om te dokken, strale, scheren knippen en verven.
Zo hoort dat toch.
Nou dat Knippen en scheren in er hier niet bij.
Alles is zo glad als wat !!!
Antifouling heeft prima z'n best gedaan.
En wanneer zou het hier moeten aangroeien.
We varen immers het "water dun" .......
Als het allemaal volgens plan gaat, gaan we volgende week naar Rauma.
Daar laden vooor de Us of A.
Kan ik in Jacksonville of Savannah mooi naar Huis toe !!!!!
U gaat er nog van Hooren !!!!
Groeten, Jaco
Received: from MPD at Globe Wireless;
Mon, 24 May 2010 14:49 UTC
Message-id: 625725314
Vrachtschip
vastgelopen voor de kust
ANP
| Gepubliceerd op 18 mei 2010, 14:48
CADZAND
Op de Noordzee
is dinsdagochtend het Nederlandse vrachtschip Sluisgracht aan de grond
gelopen. Het ligt ruim 5 kilometer ten noordwesten van Cadzand in
Zeeuws-Vlaanderen. Oorzaak is een storing in de motor. Dat heeft een
woordvoerder van het Kustwachtcentrum in Den Helder gezegd.
De 172 meter
lange Sluisgracht is geladen met 18.600 ton Chinese klei. Een sleepboot is
onderweg naar het schip, net als het kustwachtvliegtuig en het
kustwachtvaartuig Barend Biesheuvel. Uit voorzorg is ook de reddingboot van
het KNRM reddingstation Cadzand uitgevaren.
Bron: Dagbld van
het Noorden
Goede
morgen,
Al weer een paar dagen verder.
Zijn al weer op 20 graden Noord.
Geladen van 3 t/m 7 en met hoog water vrijdag middag vertrokken.
Gaan als een Raket.
Dit schip loopt echt en paar tienden meer dan andere S die ik mee gemaakt heb
!!!!
Denk dan ook wel dat we 18e tegen 00.00 al bij de Wandelaar kunnen zijn.
Dan lossen, en zeer waarschijnlijk dokken in het Belgische land !!!!!
10 dagen op de werf !!!!
Eigenlijk heb ik niet zoveel meer te melden.
Alles Ging Goed in Vila.
Het Schotten zetten
Het laden
De BBQ thuis met de bemanning (5 mei)
Het biertje daarna.
Kortom: Een Leuke reis
Moeten we meer doen !!!!!!!
Groeten, Jaco
Received: from MPD at Globe Wireless;
Wed, 12 May 2010 00:00 UTC
Message-id: 622004982
De:
Neptune King Of Seas [mailto:Atlantic-King@vessel.com]
Enviada em: sexta-feira, 23 de abril de 2010 00:15
Para: 'master@vessel.com'
Cc: 'ecr@vessel.com'
Assunto: Sluisgracht, Klyushintsov / Shichkin / Maslennikov / Equator Passage.
Good evening Sluisgracht,
Information from various Channels came to me, King Of Seas.
And I was Told that the following persons are on board your Good vessel.
Third Officer Dmitry
Klyushintsov, dob;
12 jan 1984.
Third engineer Vladimir
Shichkin,
dob; 02 Aug 1982.
Cadet Deck
Sergei Maslennikov,
dob; 20 Jan 1989
It seems that the Above 3 are planning to cross the equator within a few
days.
And NO Planning report has yet been receipt from the m.v. Sluisgracht.
For crossing m.v. Sluisgracht over equator I, King of Seas, see no Problem.
But I, King Of Seas, looked in the big Book, but could not find the above names.
Meaning that this would be the first official crossing of the above persons.
Equator crossing is, off course, only allowed after approval from Me,
Neptune, King Of the Seven Seas.
Permission for passing the equator can only be given by me after I have
received a letter from each of you personally.
In this letter you do a kind request for permission to cross the equator Line.
There by mentioning some good reasons why I should give you approval to Cross
the Line.
Pls also mention date, time (UTC) and Position of the crossing, for planning
sake.
Your letters can be mailed directly to me by Means of Bottle mail.
Sending electronic E-Mail will take longer and must there for be send At least 5
days before crossing the line.
Awaiting your letters I remain
Neptune, King Of Seven Seas.
Jaco,
Je hebt het nieuws gehaald op Curacao
WILLEMSTAD - Het enorme gevaarte op de foto reed vanmorgen over de
Emancipatieboulevard, richting de Isla-raffinaderij. Het gaat om een
'loading arm' bestemd voor tankers om olie te laden en te lossen.
Bij de Isla wordt de arm gereedgemaakt voor gebruik om vervolgens in te
zetten bij Bullenbaai. Er werden in de haven vandaag tevens vier generatoren
gelost die bestemd zijn voor Aqualectra. Morgen gaan deze op een trailer met
tien assen naar de Dokweg.
Bron: Amigoe
Received: from MPD at Globe Wireless;
Sat, 24 Apr 2010 00:02 UTC
Message-id: 768684159
Goeie
avond,
Nog maar eens een berichtje vanaf de Sluisgracht.
Heeft weer even geduurd.
Maar het is ook zo druk hier op de Oceaan !!!!
Druk buiten zitten, druk navigeren, Druk bruin worden !!!!
En verder wacht lopen, Eten, slapen, wacht lopen , eten en slapen !!!!!
Zijn al weer bijna aan de andere kant.
Morgen middag in Puerto Plata, Dominican republic.
Misschien morgen al weer weg ook.
Is maar 2 hijsen
Maar dan wel serieuze HIJSEN (136 ton)
Zat, tussen de drukte door, uit me poort te kijken.
En zag dus dit mooie plaatje.
Niet dat ik schrok omdat die zeilboot dicht bij zat..........
Hij stond al sinds Antwerpen daar !!!!!!!
Zijn we na Willemstad weer vanaf.
Gaan nog in Brasil lossen.
En dan naar Huis om te laden.........
Zijn AL
weer een eindje op weg.
Net voorbij de Azoren.
En ze zeggen dat het weer dan beter wordt.
Nou laten we het op "Anders" houden
Slingeren 25 - 30 graden.
In een windje 6 dwars van SB in.
Deining een metertje of 4 Hoog.
Maar dat zou morgen allemaal weer anders, beterder worden.
Niets meer de zueren.
Alles z'n gangetje.
En we gaan nog 3 maanden door !!!!
Groeten,
Jaco Rosbach
Received: from MPD at Globe Wireless;
Sun, 11 Apr 2010 10:01 UTC
Message-id: 764847746
Goede
morgen,
Zijn dus AL weer weg uit Rauma
Na 2 dagen lossen en 1 dag laden nu onderweg naar Hamburg.
En dat via het "Nord Ostsee Kanal"
Donderdag tegen 14.00 Bij Kiel Lighthouse voor de loods.
Kunnen dan vrijdag in Hamburg laden.
En zijn dan Zondag in Antwerpen.
Gister vertrokken uit Rauma.
Nog een aardig pak ijs.
Sommige stukjes waren nog wel dik.
En met een inloop Progamma voor Mr Wartsila werd de speed niet veel.
Onze hoofdMotor is in Rauma immers flink uitelkaar geweest.
Op de foto 3 van de 6 zuigers eruit.
Later gingen er nog 2 uit......
Zoals U ziet een Snelle klus.
Zuiger 6 is uit, cilinder 5 al een het "Honen", terwijl zuiger 4
klaar is om er uitgehaald te worden.
Allemaal weer overleefd en we gaan snel naar het zuiden toe.......
Groeten, Pretttige Pasen, Jaco
Received: from GCC at Globe Wireless;
Thu, 01 Apr 2010 05:35 UTC
Message-id: 761991882
Goede
morgen,
Staking is over, maar bij ons wordt nog niet gewerkt.
Eerst een ander schip voor.
Hariett.
Heeft ook ChinaKlei uit Vila do Conde.
Is daar een vaste klant.
Maar hier duurt het dus nog wel even.
Plan is nu dinsdag lossen
Woensdag in Rauma
Vrijdag leeg
Maandag 29 beginnen laden.
Maar we gaan eerst de staking afwachten.
U gaat nog van mij Hooren.......
Groeten, Jaco
Received: from GCC at Globe Wireless;
Mon, 22 Mar 2010 09:31 UTC
Message-id: 759035078
Goeie
morgen
Het gaat nog steeds rustig aan hier........
Nog steeds een staking, nog steeds niet gelost !!!!
Tijd dus voor wat kleine K..Klusjes.
Zo stond het "broodje" van de Ankerketting een beetje krom.
Is gefikst !!!
Wel een duur klusje geworden.
Als je met 3 stuurlieden, 1e Machinst, 3e Machinst en leerling op de bak sta!!!!
Maar dan heb je ook wel Kwaliteit werk !!!
Verder dus niet zo veel te beleven.
Afgelopen nacht heeft het weer flink gesneeuwd en gewaaid.
Ligd weer zo'n 20 cm sneeuw op de kaai.
Op de luiken is het er direct weer afgeblazen !!!!
U gaat nog van mij Hoooooren !!!!
Prettig weekend, Jaco
Received: from GCC at Globe Wireless;
Fri, 19 Mar 2010 09:40 UTC
Message-id: 758305045
Goede
morgen,
Zit dus al weer 4 dagen aan boord.
DRUK, DRUK, DRUK denkt U nu !!!!
Nou het is heel erg rustig.
Nog geen mijl gevaren, en nog geen ton gelost !!!!!
Liggen in een staking.
Misschien bij het "Kombuis Publiek" wel al bekend, maar alle Finse
havens liggen stil.
Moeten hier maar een beete lossen, en er is nog 1 schip voor ook.
Wordt dus op z'n vroegst nu Vrijdag leeg.
Maar dan moet er NU een oplossing voor de staking komen !!!
Dus niet zoveel te melden.
We liggen ingevroren, en het is KOUD !!!!!
Als bijlage een opgeschoven hoop sneeuw.
Ja, de kade wordt wel sneeuwvrij gehouden!!!!