Ronny life vanaf de "Aalsmeergracht"

Goedendag allemaal.zo we gaan naar huis, hieronder de vluchtgegevens.

Offsigner details:
* Flight details R. Benninga
Esperance - Perth         23 mrt 2009 08:35-23 mrt 2009 10:15     XR142           PZNJKK
Perth - Singapore         23 mrt 2009 16:50-23 mrt 2009 21:05     SQ226           RQ82ZY
Singapore - Amsterdam     23 mrt 2009 23:50-24 mrt 2009 06:35     SQ324           RQ82ZY

De kapitein gaat er ook vanaf, maar die vliegt met de klm perth via kuala loempoer naar Amsterdam.
Vreemd is dat ik via Sinapore en hij via Kuala met Klm, beter voor mij ook kan ik weer wat freq fligher
miles sparen, maar helaas met singapore airlines wat wel beter is dan de blauwe club qwa servis en uitstralling natuurlijk.
We zijn net cape Leeuwin gerond, wat zuidelijker dan gebruikelijk, maar dat heeft alles met de swell te maken die we nu bijna van achteren hebben, tenminste eentje, de andere 2 komen overal vandaag; aanvallen uit de zuid zijn het meest freqent en wij varen
100gr, dus lekker slingeren man, elke reis weer op deze prauw. Nog 4 dagen denk dat we de 22ste in het hotel zitten, de gasten hebben niet veel slaaptijd, toch weer slecht geregeld daar in Amsterdam mij willen ze 6 dagen van te voren in Adelaide zetten en
deze hebben geen slaaptijd.
hoop dat ze voor die gasten een hotel hebben geregeld in Perth, daar moeten ze vanaf 01:40 tot 10:00 blijven, dus lekker slapen zou ik zeggen daar ze waarschijnlijk direct aan boord worden gezet.
gr ronny vanaf een slingerende P-aalsmeergracht


Received: from GCC at Globe Wireless;
Thu, 19 Mar 2009 09:17 UTC
Message-id: 719715234

Goeden dag heren en dames.

Er is beloofd dat ik in Esperance naar huis ga??
Eerst moet ik het zwart op wit hebben voor dat ik het geloof.
De verandering is dat we gaan laden in Esperance voor Quebec Canada, dat is een dikke 5 weken varen via de kaap.
Bunkeren in Cape town waarschijnlijk.
Net vertrokken uit Dampier, waar we hard gewerkt hebben om de sjorringen los te gooien en op te ruimen en tellen
want het moest aan de wal en wat blijkt, alleen 1 container met de sjormatreaal moest aan de wal. Lekker is dat wij zweten met 50 graden jawel 50 graden {op de kade} en er kon niet eens een doosje fris vanaf van de desbetrevende department onder het
werk, nu is het mosterd na de maaltijd en dat allemaal weer op een zaterdag en zondag voor een aalmoesje.
Heren het is druk op straat dus ik doe het vanmiddag nog eventjes dunnetjes over.
gr ronny

Received: from GCC at Globe Wireless;
Mon, 16 Mar 2009 00:38 UTC
Message-id: 718754060

Ik heb blijkbaar even iets gemist, hier de volgende reis en het verslag van Ronny. Jos

Dampier Australia 04-mar-2009 15-mar-2009

Esperance Australia 20-mar-2009 24-mar-2009
Quebec City QU Canada 02-may-2009 04-may-2009

Hoi Allemaal.
Geen nieuws, alleen stampen en slingeren tegen een swell van een meter of 4/5
in ballast dus afslacken maar anders breekt die kop er nog vanaf met de paaltjes pikken.
Nee ook geen nieuws omtrent mijn aflossing men zwijgt in alle talen, had om confermatie gevraagd maar daar wachten we dan nog even op, maar het zal wel Cape Town word geen probleem, maar graag even bijtijds zeggen en niet op de laatste dag aankomen kakken maar we zullen het wel weer meemaken.
Veder weinig te zeggen hier aan deze kant, ben wel druk bezig om alles klaar te krijgen verbeteringen reisvoorbereiding heb 29 kaarten besteld, dus alles kan ik helaas niet doen, maar hijn komt bijna in een gespreid bedje zou het eigenlijks niet moeten doen.
Als ik aan boord kom is het vaak heb nog 2 boekjes liggen en oja de reis heb ik ook nog niet gemaakt veel te druk ---ja dat heb ik ook maar doe dan wat in je hut in je eigen tijd maar dat willen ze niet.
gr ronny vanaf een zwaar stampend en slingerende P-aalsmeergracht


Received: from GCC at Globe Wireless;
Tue, 17 Mar 2009 23:28 UTC
Message-id: 719361499

Goedendag allemaal.

Naar het schijnt is die boot voor ons in de middag klaar en gaan we naar binnen.(12de)
Hoop niet dat ze gelijk gaan beginnen want we moeten sjorringen losgooien, en dat gaat de geheele nacht duren.
Hebben op de anchorage 10 uur per dag gemaakt, de rest van de bemanning  8 en zaterdag en zondag ook 8 uur de rest 0 uur, en nu kunnen we ook nog even in de nacht gaan werken ondanks dat de stevadores niet snachts werken hier.
Dat overwerk in de week schijnt te moeten teminste dat denkt hier ......,het kantoor moet die gasten eens inlichten dat de nederlandse stuurman het overwerk heeft voor in de haven en als het nodig is op zee.
Er staat nergens in mij cao/contrakt dat ik op zee overwerk moet maken, kijk je doet het op sommige dagen, maar niet altijd maar hier krijg je gelijk werk op als hij je ziet zitten "slechte zaak".
Maar naar binnen, tja we zullen zien hoelang ze er over doen.

We hebben nog een ander probleem en dat is een groot probleem, onze vrieskamer heeft maar een temp van -8 en dan mag je het vlees maar een week houden dus als er niets gebeurd hebben we geen vlees voor de reis naar China, geen eten geen werk het zou ik zo zeggen, het eten hier aan boord is al ver beneden peil (k.tkok) en dan hebben we dit er ook nog bij op de Paalsmeergracht.

Je kunt mooi vliegen vanaf dat gat Lianyungang-peking, uit en in chekken klm nummer 898 naar amsterdam,de volgende dag... mooier kunnen wee het niet maken, moeilijker wel en dat zal dus ook wel weer gebeuren.
hier de mogenlijkheden om van dat gat te vertrekken.

 
Lianyungang Beijing Capital 02 Apr 21:25 22:50  Economy MU 5160   
Beijimg-Amsterdam 03 Apr 11:40 15:50  Economy KL 898     

Lianyungang Beijing Capital 02 Apr 21:25 22:50  Economy MU 5160   
Paris C De Gaulle 03 Apr 02:00 07:15  Economy CA 963     
Amsterdam 03 Apr 09:40 11:00  Economy KL 1224    

Lianyungang Beijing Capital 02 Apr 21:25 22:50  Economy MU 5160   
Moscow Sheremetyevo 03 Apr 06:55 11:10  Economy SU 574     
Amsterdam 03 Apr 15:45 17:10  Economy KL 904     

Lianyungang Beijing Capital 02 Apr 21:25 22:50  Economy MU 5160   
Boedapest 03 Apr 01:20 05:30  Economy MA 6071    
Amsterdam 03 Apr 07:10 09:15  Economy MA 660 

Via Moscow dat lijkt me dus geheel niets, heb al een hekel aan china met dat gelul van uit en inchekken en naar een ander terminal in peking.

groeten ronny


Received: from GCC at Globe Wireless;
Wed, 11 Mar 2009 18:15 UTC
Message-id: 718297421

Goedendag allemaal.

Zo stand van zaken zijn, we liggen nog steeds achter het stuk roest.
De Hector ligt ook nog voor anker, dus dat schiet ook niet op, die moet nog eerst gelost worden en dan zijn wij aan de beurt.
Ze denken voor de Hector 2 dagen nodig te hebben, dat zeiden ze ook voor de boot dat nu tegen de kant ligt, maar die ligt al 4,5 dagen te lossen, heb hoop dat die in de middag wel klaar is, dan kan de Hector tegen de kant en kunnen wij de 14de laat in
de middag tegen de kant als alles een beetje goed gaat.
Dan zijn we 17de onderweg naar wyndham, daar zulen we dan als het tij meezit 20ste naar binnen gaan en dan 4 dagen laden, dus de 24ste klaar en dan de 25ste met het tij naar buiten, dan zijn we de 5de op zijn vroegst in Lianyungang, het wordt dus later en
later.
Zo, tot zover de gang van zaken hier op de rede.
De vrieskamer doet het niet zo goed -8graden, hoelang kan je vlees goed houden in die temperatuur?? zoek het op zou ik zeggen en laat het me weten, houdbaarheid van vlees van -20gr tot-4gr, zie het graag tegemoed, er zijn vast koks die wel naar school zijn
geweest en dit weten onder de forumgasten.
Veder weinig nieuws hier, ja de cadetjes gaan naar huis.
De kapt gaat ook pas in China naar huis, dus dat wordt 5 maanden inplaats van 4 maanden, ook voor mij bijna 5 maanden, o-ja vandaag 4 maanden in dienst van de Aalsmeergracht nog een maand te gaan?????
groeten vanaf een rustig Paalsmeergracht


Received: from GCC at Globe Wireless;
Wed, 11 Mar 2009 00:55 UTC
Message-id: 717496890

Hallo allemaal.

Een fototje van de wagons, je ziet chinesen die sjorren in de kou 0 graden; zij hadden het kouder dan mij.
Veder dus hier nog steeds achter het stuk staal op de rede van Dampier.
Het schip dat voor ons moet gelost worden ligt ook nog steeds voor anker en dat andere schip ligt nog steeds op de losplaats, dus al met al gaat het nog wel even duren, we zouden vandaag in de middag tegen de kant gaan, maar denk dat dat nu pas dinsdag
middag/woensdag morgen wordt op zijn vroegst.
Dus dat is de 11de,  dan ben ik 4 maanden in dienst van de aalsmeergracht en weet nog niet wat ik tegoed heb, maar deze reis wordt zo wel langer en langer nu, dus mischien de 31ste in dat klote plaats in China genaamt Lianyungang, weet niet hoe je daar
vandaan vliegt, via welk klote vliegveld in China, want heb niet opgelet de vorige reis dat ik maakte op dat gat, toen werden er mensen afgelost, maar denk alleen flipjes.
Gisteravond hadden ze onder het vissen een BBQ  en kareoki in de messroom, nu dat heb ik geweten heb vanaf 21:30 bijna geen oog meer dichtgedaan door de herrie, ja de hoofdmotor draait niet en dan hoor je alles in deze zeer gehorige acommodatie .
Nog 1,5 uur en dan komt de stm weer op wacht, had gister de stille hoop dat de cadet om 12:00 in de middag even 2 uurtjes zou lopen voor me, zodat ik eens aan een gevulde tafel kon zitten eten en vooraf een biertje, maar helaas zit er niet in op deze
boot, ach nog een dikke drie weken en dan kan ik elke dag vooraf een biertje of wijntje doen voor het eten en ben de hele dag vrij dus elke dag zaterdag nu is elke dag maandag.
Ben door de films heen, ze komen bij mij films halen maar zelf hebben ze kennelijk niets op een normaal schijf staan, ik heb mijn external harddisck vergeten, dus moet het met schijfjes doen maar kennelijk heeft niemand die.
Ik verheug me er op om naar huis te gaan lekker eten groente met een goed stuk vlees, spruitjes en wittekool met wat thaikurry er doorheen en een stuk ossehaas met wijn-championsauce en nieuwe aardappeltjes, jammie het water loopt me nu al uit me bek
maar dat is niet zo moeilijk hier aan boord.
de groeten vanaf een gierende Paalsmeergracht.
ronny



Received: from GCC at Globe Wireless;
Sun, 08 Mar 2009 23:20 UTC
Message-id: 260554671

GOEDENDAG ALLEMAAL.
zoals jullie hieronder kunnen zien gaan we nu dus waarschijnlijkde 9de naar binnen.
Dit is de line-up voor dampier, nogal wat congestie zoals je ziet, de Achtergracht is het haasje maar dat schijnen ze gewend te zijn de laatste tijd 14 dagen voor anker.

Vessel                                        Arrived                ETB                    ETD
 
MV Nordana Sarah                                                Alongside             PM/07th
MV Hector                                 28th/02nd             PM/07th               PM/09th
MV Aalsmeergracht                         04th/03rd             PM/09th              1500/12th
MV Cape Hudson   (3 days)                 04th/03rd             PM/12th               PM/15th
MV Cape York    (4 days)                  12th/03rd             PM/15th               PM/19th
MV Thor Guardian    (8 days)              12th/03rd             PM/19th               PM/27th
MV Achtergracht                         Am 14th/03rd            AM/28th               30th

Dus nog steeds voor anker, heb gistermiddag de airco schacht in mijn hut schoongemaakt en de klep stond niet geheel open, zat vast (nu niet meer) nu komt er iets meer air uit en is het iets dragelijker in mijn hut, zat veel zwarte shit in dus kon gelijk
weer onder de douche en mijn hut wat schoonmaken. Met geweld neuk je een ezel
Het was 30 graden nu is het 27 dus dat valt mee he, dat voor 2009 maar ben het gewend op deze schepen.
Veder is het rustig, we krijgen vandaag ravioli, gister de chef laten zien waar dat lag, moet toch niet gekker worden met die vent, wist nog niet eens waar het lag en hoe ravioli er uit ziet, dus dat wordt waarschijnlijk weer huilen vandaag wat het eten
aangaat, we gaan het allemaal weer meemaken.
Wat we vandaag gaan doen, denk een nieuw pijpje aan de waterslang-conector maken voor het spruitstuk,we zijn de laatste tijd net derde stuurman/anex machinees.
Helaas komt die agent niet naar buiten om aan boord te komen, dan haden we post en weet ik misschien eindelijk eens hoeveel ik tegoed heb, want dat is maar de vraag met dat gezotemieter met mijn afrekening.
En kon hij de kaarten en NTM meenemen hebben we nu mooi de tijd voor.
Ik heb stilletjes de hoop dat de cadet een nachtwacht overneemt van me, maar ik denk dat dat ijle hoop is, dan kan ik zaterdag-avond ook een klein feestje bouwen zou leuk zijn een keer.
Nog twee uurtjes en dan is de wacht weer over, liggen hier tussen de bulkfietsten, voor hun is het normaal om 10 dagen of zo voor anker te liggen voor ons dus niet, maar de jongens zijn in de avond lekker aan het vissen en de machinesen maken lekker 8
uurtjes per dag en zijn zo zaterdag en zondag lekker vrij en wij mogen 10 uur per dag maken, zelfs de matrozen maken dat niet.
heren , dames ik wens jullie een fijn en gezegend maar toch vooral een nat weekend toe.
gr ronny vanaf een gierende Paalsmeergracht

Received: from GCC at Globe Wireless;
Thu, 05 Mar 2009 23:57 UTC
Message-id: 259908821

Goedendag heren en dames.

Weet niet of Jos de voyage info heeft doorgegeven maar hierbij:

PORT                ETA                 ETS                
Dampier             04-Mar-2009 08:40   13-Mar-2009 04:39  
Wyndham             16-Mar-2009         19-Mar-2009        
Lianyungang         30-Mar-2009         01-Apr-2009

We liggen nu dus voor anker bij Dampier en gaan waarschijnlijk de 10de naar binnen om te lossen.
De Eemsgracht en de Dijksgracht liggen hier ook, de Dijksgracht ligt binnen tussen de eilandtjes ten anker en te lossen.
De Eemsgracht ligt ook binnen voor anker te wachten tot de kade vrij is.
Veder hier alles goed, zoals je dus boven ziet wordt het dus pas eind deze maand op LIANGYUNGANG en dus begin April thuis.
Zoals gezegd moet die vent eerst zijn 1ste stm papiertje halen en dan kan hij me aflossen, nu heb ik een hekel om in China afgelost te worden, op die vliegvelden is het niet zo goed, in Peking moet je je koffers halen en van terminal verwisselen en je
koffers weer inchekken. Is niet meer van deze tijd, maar oke je moet er wat voor over hebben om thuis te komen.
April thuis july weer varen??, moeten nog te keuren en doorlichten en een paar spuitjes halen, dus de hele zantemekraam wordt je ook wel eens moe van, al dat dokter gedoe, maar het zal wel ergens goed voor zijn, maar als je ziet wat voor een lopende lijken
je af en toe aan boord krijgt, vraag je je af waar zij hun papiertjes en spuitjes hebben gekocht.
De nieuwe wipper heeft de glassex uitgevonden en loopt daar de, ja schrik niet, de machinekamer mee te soppen en der wordt niets van gezegd, dus hebben wij van dek er wat van gezegd, dat dat spul van dek is en dat hij er met zijn gore poten van af moet
blijven, raar ventje die wipper maar daar hebben wij niet zoveel last van beneden in de vetput wel.
zo dit was het voor het eerst weer.
gr,vanaf een gierende achter de spijker rottende Paalsmeergracht.

ronny


Received: from GCC at Globe Wireless;
Thu, 05 Mar 2009 02:12 UTC
Message-id: 259644835

Goedendag.

Vanmiddag een mailtje gestuurd naar het kantoor, zelf opgesteld en aangepast door de kapt en wat schetst mijn verbazing we hadden al snel antwoord.
Waarom moet je eerst zelf een mailtje sturen voordat ze gaan zeggen dat je langer moet blijven? Die vent die mij gaat aflossen in China zit op school voor zijn 1ste stm papiertje, om eventueel later deze stuurman af te lossen maar eerst mij.
Als hij geschikt is voor 1ste stm had hij dat papiertje allang moeten hebben, maar geld is iets met die russen.
Dus in dat kloteland (CHINA) naar huis benne we klaar mee.
Maar wat wel positief is, dat ze kennelijk wel al bezig waren voor me, dat pleit dan wel weer voor ze en kunnen we dan toch wel wat moed uit putten, als ze nu ook aan mijn wensen tegemoed komen en de stoel betalen ben ik een gelukkig mens.
We gaan tot de 11de voor anker in Dampier en denk zelf pas de 30ste op lianyungang te zijn, dus nog een maand.
De kok weet niet hoe hij kruipen moet voor me, ze moeten echt dat probleem structueel aanpakken en al die gifmengers terug naar school sturen en een gedegen opleiding laten genieten, want dit kan zo niet ik ben niet de enigste, de geheele bemanning zit te
klagen maar dat horen jullie niet wel van mij en dan ben ik een zeiksnor "so it be".
Eric een vraagje: hoeveel verdient een 2de stm bij Greenfleet??? als het genoeg is heb ik misschien  wel oren, wereldwijd dat is een must  >>hoor het wel van je<<.
de groeten nog een uurtje of 6 en dan kan het spijker er in en kan de aangroei gaan beginnen.
ronny


Received: from GCC at Globe Wireless;
Tue, 03 Mar 2009 22:58 UTC
Message-id: 259326417

Goedendag allemaal.

Ja we zijn nog steeds onderweg naar Dampier en zullen daar eerst voor anker gaan, hoelang
is nog niet zeker, maar 2 dagen denk ik zo.
Volgens spliet zullen we maar een dag in Wyndham liggen, nu heb ik nieuws: dat gaat niet lukken, hebben ze nog nooit gedaan, ongeveer 3 dagen zullen ze nodig hebben daar, als alles meezit.
Dan zit ik toch al 4 maanden aan boord, heb nog niets gehoord over aflossing, dus zal het wel ergens in China worden en daar heb ik een hekel aan in china..
Want als ik niets vraag dan hoor je ook niets van Amsterdam als je wat langer moet blijven, mijn naam staat toch in de computer, maar wou nu eens wachten tot dat zij met nieuws komen over aflossing en/of wat langer blijven.
Maar ach ik zou ook de eerste of de tweede D-Boot uithalen en zie me nu zitten op de Paalsmeergracht.
Mischien naar dalian weer wagons laden moeten ze het even nu zeggen hoeven we niet zo veel ogen weg te halen, kunnen we ze laten zitten.
Veder hier varende in de celabzee en woensdagmorgen ergens op Dampier.
De kok is nog steeds klote en de mensen eten niet veel, want hij heeft er geen zin in, heb de stores geteld vandaag, ja de derde doet dat normaal, maar die doet dus nu hij in de morgen wacht loopt (de kapt heeft last van zijn rug)
helemaal geen fuck meer, maar de store is een puinhoop en vlees ja alleen pork voor de flipjes en rundvlees is er bijna niet meer voor ons.
Groente is er nog wel, vers lekker maar hij gooit dat allemaal in de flippensoep en wij krijgen 3 soorten groente en dat is het, in Dampier eten op kosten van manila-spliethoff, die sturen deze koks aan boord een schande is het, je loopt gewoon met een
vreemd wee gevoel rond, het sterke gevoel is veranderd in een slap gevoel geen eten.
Ja we maken zelf wel iets en cup-soep en noodles doen een hoop goed, maar dat is toch niet normaal man, nee er moet drastisch wat veranderen hier wat de flippenkoks aan gaan, want het is echt schandalig dit is de derde boot waar het eten ver beneden peil
is ben er echt schijtziek van je gaat niet meer aan tafel want het is toch klote voer, eet brood tussen door (echte) kaas is ook op, dus moeten we maar wat anders vinden om op de sneedjes te gooien vleeswaren kijken wat er is.
Vedrs gaat het hier goed, we hebben onze hut met de nieuwe stoel en onze laptop om wat te werken en films te kijken en we hebben een arogante niets wetende 3de stm, dus daar mag ik ook nog wat werk van opknappen dus wat wil je nog meer en dat allemaal voor de zelfde prijs hahahahahah.
Bier heb ik al niet meer gedronken in mijn hut zins mensenheugen met de verjaardag van de 2de mach was de laatste keer.
Hoop dat jullie een goed weekend hebben, hier is het in ieder geval zeer nat het regent behoorlijk en als ik op de radar kijk schijt dat voor het eerste ook niet meer uit.
hasta la pasta en los ballos en het beste met jullie knieen.
groeten vanaf een hangende (stab-wind) Paalsmeergracht.

gr ronny


Received: from GCC at Globe Wireless;
Sat, 28 Feb 2009 02:17 UTC
Message-id: 258374311

Goedendag allemaal.

Zo we varen alweer ter hoogte van Shanghai, in de potdichte mist zoals gebruikelijk is hier op de kutkust deze tijd van het jaar.
We hebben dus 120 wagons geladen voor Dampier, het kantoor zei dat het allemaal gesneden koek was/is en dat ze het allemaal wel konden die chinezen, nu we hebben de koek dus zelf moeten snijden.
Als je er niet bij stond dan vergaten ze gewoon sjorringen aan te halen.
Het lullige, ik was om 08:00 lekker de antenne van de mf/Hf  aan het vastzetten (in -3 graden en een 5 wind) die was geknapt en daarna naar de winch op het voorschip kijken want die heeft om de haverklap kuren, komt de cadet naar me toe of ik bij de
eerste stuurman wou komen op het luik, en die zei in het bijzijn van de 3de stm dat ik maar sjorringen moest controleren en zeggen waar ze ogen moesten lassen, want die derde heeft er geen verstand van en interesse heeft hij dus ook niet voor het
bedrijf, ik doe  werk wat eigenlijks zijn werk is maar hij vangt wel de volle mep geld, hij is gewoon een cadet niet meer maar misschien wel minder, hij heeft alleen op jachten gevaren?????????
Hij komt hier 3 maanden vaartijd vol maken en zijn stab ophalen dan kan hij naar school om 1ste stm papiertje te gaan halen.
Wij hebben er geen fuck aan en hij is nog arrogant ook nog.
In de middag zit mijnheer in zijn hut, overwerk en interesse voor het bedrijf, ben je gek.
Maar aan mij wordt in de morgen wel gevraagd wat ik van plan ben om te gaan doen in mijn overtijd???? Door de stm.
Nee ze mogen mij wel de helft van zijn gage geven, die vent doet echt geen reet na zijn wacht, heb ik wacht kan ik altijd eerst zijn rommel opruimen en hij wil niets aannemen, alleen maar staan kijken dat kan hij goed, maar helpen en zijn poten uitsteken,
ho maar. Als hij weg is mis je hem niet aan dek en de 6 op 6 af op de brug overleven we ook wel "weg met die gozer".
Voor mij eigenlijks nog 3 weken ben het 11 gaan vliegen dus eigenlijks in Port Hedland naar huis, maar zal wel in Japan worden denk ik ze hebben toch niemand en als ze iemand hebben is het een die voor het eerst komt kijken hier nu veel plezier dan
sneu voor de eerste stm is wel een oké jongen.
Dus hoop ik in een laadhaven afgelost te worden en niet in de loshaven.

gr ronny varende in potdichte mist maar gelukkig weinig vissermannetjes.


Received: from GCC at Globe Wireless;
Sun, 22 Feb 2009 11:01 UTC
Message-id: 256845611

Goedendag allemaal.
Hierbij de voyage info:

PORT                ETA                 ETS                
Hong Kong           13-Feb-2009 16:00   14-Feb-2009 09:00  
Dalian              18-Feb-2009 18:50   20-Feb-2009 18:50  
Dampier             01-Mar-2009 14:50   03-Mar-2009 14:50  
Port Hedland        03-Mar-2009 17:50   05-Mar-2009 17:50  
Saganoseki          16-Mar-2009 17:50   18-Mar-2009 17:50

Zoals jullie zien staat er voor de reis van Dalian naar Dampier 8 dagen, february heeft nog steeds maar 28 dagen??
Het duurt echter een dag of 12.
Veder liggen we hier al 24 uur lang tegen een hoge swel uit het NO te steken met een mijltje of 4/5, schiet het dus niet echt op, zijn net uit de taiwan street zeg maar, dan hebben jullie een richting nog 100 mijl naar shanghai we zitten dus te zuiden van
dat klotegat.
Als het zo doorgaat dan wordt het donderdag in de middag of zo, ik kom pas in Japan naar huis eerder mag natuurlijk, maar heb geen recht van spreken in Australie, daar ik nog een week moet tot ik 5 maanden aan boord zit, laten we maar niet zeggen dat ik al
de 11de uit nederland ben vertrokken naar Adelaide.
Dus japan en dan niet in dat klote gat Saganoseki, maar gewoon Yokodrama dan kan ik nog even schelden op de Agent over het hotel waar hij me de vorige keer in gekieperd heeft met een menu rijst.
De kok kan ik zo langzamerhand wel wurgen, gisteren geen groente gehad was ook zekker eens niet klaar, spliethoff moet goede koks aannemen en niet van dit soort gifmengers.
ik wens jullie wat, heb net een nuddeltje yum-yum naar binnen gewerkt, het is rustig op straat bijna geen vissermannetjes dat was gistemiddag wel anders, kon hun bijna een hand geven zoveel en zo dichtbij, maar ja dat is normaal hier in deze wateren,dat
hier nog vis zit is mij een raadsel.
De massel vanaf een stampend en af en toe op de zeestotend en paaltjes pikkende P-Aalsmeergracht.
ronny 


Received: from GCC at Globe Wireless;
Tue, 17 Feb 2009 00:11 UTC
Message-id: 255382725

Goedendag allemaal.
Zo gistermorgen vertrokken uit HongKong SW Lamma anchorage, onberweg in de potdikke mist naar Dalian.
Het stikt van de vissermannetjes en scheepvaart.
De volgende reis staat al op de voyage info, ook dat we 9 dagen doen over Dalian-Dampier waar ze die wijsheid vandaan hebben mag josuf weten, 11,5 dag op zijn kortst en moet alles meezitten.
Port-Hedland-japan waar ik wel naar huis zal gaan, want de aflossingen zijn weer pet, de eerste meester gaat dus niet in Dalian naar huis, maar pas in aussie dan zit hij bijna 5 maanden, dat is niet leuk voor een man die ook 24 jaar in dienst zit van
deze club.
Nee een eerste stm die amper 10 jaar hier vaart lossen ze zonder problemen af, maar eerste machinisten zijn geloof ik ver te zoeken, Lowland heeft er genoeg, dan hebben we 3 machinesen die niets van deze schepen en machinekamer weten, is leuk kan je lachen man, lekker drijven en lang in de haven liggen ze zoeken het maar uit.
Veder eigenlijks weinig te melden, nieuwe eeste stm goede vent zo te merken, dus dat is ook oke.
treintjes laden en dan als de zodemieter weer door de mist naar de zuid, alwaar het warmer en beter is?????
In de noord-west van aussie is het nu ook beesten weer, met wind en regen dus dat is ook niet alles.
prettig weekend nog en los ballos.
ronny



Received: from GCC at Globe Wireless;
Sun, 15 Feb 2009 02:04 UTC
Message-id: 254948117

Goedendag allemaal.

Wonderbaarlijk kan het verschijning weer zijn, zo lig je te slingeren en te stampen en vliegt het buiswater over het geheele schip en stuur je de meest raare koersen om het kreng in bedwang te houden, en nog geen 24 uur later is het bladstil en kunnen de
zonaanbidders onder ons??? liggen zonnen als ze willen.
We zijn bijna bij Mankalihat en dan door de Sibutu passage en richting flippenland, met ee n beetje beleid zijn we er  de 11de in de morgen, als als ja als als, want je weet het niet he er kan zo maar weer iets gebeuren,de deinig werkt de eerste 2 dagen
mee dus daarna zien we wel, zoals het er nu uitziet tot de oversteek goed.
Beetje brug aan het soppen, heb er lang mee gewacht, maar er wordt hier niets gezegt over soppen tegen de derde stuurman op de zaterdag, dus hebben we een spuitbus met sop enz enz, het oude liedje weer, nu doet de cadet ook mee met soppen er gaat een wereld open voor hem; geen spuitbusje, maar sop met amonia en sopdoekjes, ja dat is nieuw voor dat ventje, echt leuk vind hij het niet jammer dan, alles wat ik heb gezegt is hij vergeten, hij denkt dat alles aan komt waaien en dat hij er is, ach
laat hem maar in die waan.\
groeten vanaf een rustig in de volle zon varende P-aalsmeergracht.
ronny

Received: from GCC at Globe Wireless;
Fri, 06 Feb 2009 07:26 UTC
Message-id: 252803859

Goedendag allemaal.

Weer een berichtje vanaf een slingerende-stampende-buizende en nog meer van dat gezeik paalsmeergracht.
09:00 in de morgen en vandaag dus geen overwerk, een beetje te veel geslinger, 2,5 maand alleen maar slingeren en stampen en water aan dek met die klote bulklading, het zal wel wat opleveren??? Denk het niet met de crisis zoals nu.
Maar we gaan teminste bijna de goede kant op, net een haal alles in mijn hut blijft net staan, maar dan ook maar net.
Dit zijn van die dagen dat je op een terassie in Barcelona of zo wil zitten maar absoluut niet op deze scharrelbak
In dat Chinese gat genaamd Zhanjiang krijgen we een nieuwe stuurman, als de visum geregeld is, dat is voor de russen een dagje werk dus dat mag geen probleem zijn, ja het is een rus die komt, maar ze zeggen dat het en goede is en al lang hier vaart, we
zullen zien en beleven ik heb het niet zo op russen maar dat wisten we en jullie al hahahahahaha.
In Zhanjiang wordt kraan no-3 gerepareerd als het lukt, der moet een motor vervangen worden dus dat heeft tijd en geduld nodig, hoop dat het lukt daar, zodat we de pontons kunnen leggen zoals wij dat willen voor het schoonmaken.
Veder weinig te mekkeren, net weer wat koers veranderd zag ik om het beest er wat beter in te leggen en ook beter richting Lombok straat te gaan. Hopen  daar in het begin van de avond te zijn, weder dienende ach de Nederlandse taal mag niet meer in het log-journaal boek Engels moet jammer geen mooie volzinnen meer van ,een stampend en vast waterovernemend schip op een westerlijke hoge deining onder een halfbewolkte hemel.

Heren en Dames dat was het voor nu, hoop de volgende bericht te versturen als deze klote-boot wat rustiger ligt.
Hate la pasta en het beste met jullie knieen.
Ronny.


Received: from GCC at Globe Wireless;
Wed, 04 Feb 2009 08:24 UTC
Message-id: 252253781

Goedendag allemaal.

Hier weer een berichtje van De Paalsmeergracht.
Het is nog steeds goed weer, wonderlijk maar waar, het kan niet op.
Nog een dagje en we zijn bij Lombok straat.
Vanmiddag was het weer prijs met de kok, hij had flipse hashje maar vroeg of ik het met rijst wilde,
wat betekent dat de aardappelen weer eens niet gaar zijn, ik heb het ongeluk dat die k.t cadet ook om 11:30 eet, die heb ik nog steeds in de middag onder mijn wacht en de derde machinees eet ook om die tijd en flipje rijst natuurlijk, de rus maakt het
allemaal niet uit, we kouwen het smakelijk naar binnen en klaar, maar dan heb ik dus geen aardappelen.
Maar er is meestal iets niet klaar om 11:30, wordt er weer flauw van maar hou me bek, doe ik nu al 2,5 maand, dus de laatste weken zal het ook wel lukken, heb nog in voorraad 3 blikjes vis en een pakje zalm voor op de broodhammetjes.
Daarna is het weer kaas en ham.
Ik eet geen zoetigheid als jam of hagelslag, pindakaas enz enz.
Maar het is mooi weer, de jongens kunnen nu eindelijk wat aan dek doen, was wel tijd, de boot ziet er niet uit; net een overjarige griek.
Nog een uurtje en dan kunnen we achter de groene rakkers, heb nog 2 dozen appelsap, de reis naar Dampier komt wat ongelegen voor mij, de 3/4 van de maand Maart waarschijnlijk daar, ben de 11de gaan vliegen dus moet misschien nog mee naar de noord
weer(china). Het zij zo, maar mag ook iets korter hoor, vind ik niet erg, we merken het wel.
de groeten vanaf een rustig lensend Paalsmeergracht.
ronny---"proost"

Received: from GCC at Globe Wireless;
Tue, 03 Feb 2009 10:00 UTC
Message-id: 251990871

Goedendag allemaal.
Zoals jullie misschien al weten gaan we na zhanjiang richting Hongkong om te bunkeren, dit gebeurd normaal op de anchorage en wel de sw-lamma voor de ingewijden en dan is het naar Dalian om jawel, iron-wagons te gaan laden voor dampier 120 stuks. Er varen wat schepen met die wagons rond, de achtergracht heeft al een paar reisen achter de rug.
Ja economisch gaat het niet goed met de mijnen in aussie, maar dan gaan we maar voorbereiden op betere tijden moeten ze daar denken.
Veder gaat het hier nog steeds hetzelfde, kutkok enz enz, maar scheiden er maar over uit, want ze houden hem toch aan boord, mijn broertje zei wel: weg met die vent.
Net Cape Inscription gehad en nu dus onderweg naar Lombok straat en dan flippenland en zuid-china, over een dag of 9/10 hopen we toch wel op zhangjiang te zijn, daar gaan ze ook kraan no-3 repareren, dat is mooi is het allemaal wat makkelijker om te werken,
kunnen we pontons shiften om te lossen en schoon te maken.
Neem er eentje op mijn kosten in het cafe, de dames zullen rijkelijk de glazen vullen
"proost" ik neem er ook zo een paar.
groeten vanaf een licht slingerend en lensend Paalsmeergracht.
ronny

Received: from GCC at Globe Wireless;
Sun, 01 Feb 2009 12:58 UTC
Message-id: 251496367

Goedendag allemaal.

Zo gistermorgen uit Port-Pirie vertrokken en nu slingerend over de great australian bight richting Cape Leeuwin, dan naar Cape inscription-Lombok strait en dan richting Mindoro strait en naar Dat gat genaamd Zhanjiang.
We gaan via Mindoro strait, is zelfde afstand, maar we hebben dan langer een opper voor de noord-oostelijke diening die daar normaal dit jaargetijde staat.
De Cadet is met een reisvoorbereiding bezig van Antwerpen naar Aberdeen op 29 maart, net dat de zomertijd weer is ingegaan en hij moet alles naar Utc rekenen,die flipjes hebben dat niet op school gehad (wat wel??),dus dat wordt lekker zweten voor hem, is
wel eens goed voor dat kindje.
We hebben wat meer lading mee dus een dikke 7000 dollar verdiend voor de baas, misschien een bedankje, bonus of zo, zou leuk zijn. Niet voor die klote derde stuurman, voor hem moet ik 6 op 6 af lopen, omdat hij het verpest en de 1ste constant met hem wacht loopt want hij snapt er geen bal van, maar wel lekker arogant denken dat hij het weet en als je wat uitlegt kan je een schouderklopje van hem krijgen, hoop dat hij lekker uit zich zelf oprot moermanski lul.
Veder gaat het, we hadden een avondje vrij, dus de wal op met de cadet en bootsman en 2 matrozen ik heb betaald, de jongens hebben hard genoeg gewerkt, zij hebben ook van de kapt een doos bier en wijn en wat meer gekregen, is al op dus wij hebben het
nakijken, maar dat geeft niet het is hun gegund.
Gisteravond dus mijn haar er af, geen staart meer, was een bekijks beneden, leo een matroos heeft me geknipt en dat gassie kan het goed, maar is ook kapper geweest volgens ingeweiden, dus nu lekker kort en nu houden we het maar zo.
Heb ik al gezegt dat ik een nieuwe stoel heb gekocht, ja nu dan nog maar een keer, 440 aussie dollars is geen geld, de andere was gewoon op, zal de rekening naar de baas sturen hoop dat ze betalen.
heren-dames dit was het voor het eerst weer even, we slingeren er lekker op los.
de groeten vanaf de P-Aaalsmeergracht en hasta la pasta en het beste met de knieen.
proost\ronny 


Received: from GCC at Globe Wireless;
Tue, 27 Jan 2009 08:22 UTC
Message-id: 717350456

Goedendag allemaal.
We zijn onderweg naar Port Pirie en wel 18 uurtjes varen en dan hebben we 2 dagen laden en dan 15 dagen rust naar zhinjiang in china met die zinc-ore.
Heb gister een nieuwe stoel laten bezorgen door de agent, de ouwe was kapot. Hoop dat spliet het betaalt, 440 aussie dollar voor een deskstoel is toch niet te veel denk ik zo, de ander was op en gescheurd, die gaat zwemmen op de oceaan.
Kijken of de winkels open zijn zondag in port pirie, gaan we nog wat lekkers kopen. Het was wel weer een hekties, 2 weken 8 havens dus der in en der uit, niet bevorderlijk voor je rust, maar het gaat wel hoor.
De nieuwe derde stuurman heeft een broertje dood aan werken als ik het zo bezie, ach mischien draait hij nog bij.
Zelf ga ik ook niet meer zo hard, moeten eerst maar praten met het oog op geld en leefomstandigheden en eten (lees koks).
Vanmiddag nog een uurtje langer op de bok, de stuurman gaat nog even een hosttest doen en de jongens zijn druk in het ruim bezig om het klaar te krijgen voor laden, vannacht heb ik samen met een matroos in het ruim gestaan, hij slijpen en ik alle hout en
sjormatreaal op een stapel leggen, zodat het er om 6 uur uitgehesen kon worden, want de derde had dus gisteravond geen fuck gedaan, kon ik nog even gaan inhalen vanacht, dan ben ik blij dat ik zo lang matroos ben geweest en weet waar abraham de mosterd vandaan haalt, zelfs 2 stevadores hielpen af en toe mee, die ken ik ook al jaren en ben wel eens dronken met hun geworden in de tijd dat geluk nog heel gewoon was.
groeten vanaf een licht stampende p-aalsmeergracht.
ronny


Received: from GCC at Globe Wireless;
Fri, 23 Jan 2009 06:23 UTC
Message-id: 716450468

Goeden dag allemaal.
Ja de wasmaschine is aan boord, dus kunnen we de overalls en andere werkkleren weer in de maschine wassen. Heeft lang geduurd, maar dan heb je ook wat ???
Volgende reis is dus ook bekend en wel Port Pirie en weer naar china, er was even spraken van Thailand, maar helaas is ons dat niet gegund, nee alleen maar klote reisjes op de boot.
De lading voor Adelaid geladen in Port Kembla hebben we nog aan boord, in Melbourne wat lading gelost en weer wat stukken terug geplaatst, maar weer anders, want we moesten 4 forktrucks en spreaders en toolbox en hout meenemen voor Geelong hebben we zelf allemaal weer vastgesjord want er was geen sjorploeg.
Morgenmiddag in Adelaide en dan naar Port Pirie, misschien hebben we nog wat meer tijd nodig om het ruim klaar te maken, het is maar 18 uur varen naar Port Pirie vanaf Adelaide.
Daarna 15 dagen rust, maar slingeren naar china. Bijna  dezelfde haven, een paar mijl meer naar de noord, dus 15 dagen slingeren.
We gaan via straat Lombok.
We hebben een nieuwe 3de stm en de eerste verwaring is al ontstaan, ik had hem gister gezegd, dat vandaag de cadet wat mij betreft wel weg kan blijven, heb zelf veel te doen, reisvoorbereiding, maar hij heeft dus vanmorgen tegen de eerste gezegt dat ik de
cadet zat was en dat hij als het goed was, wel de cadet onder zijn hoede kon nemen, dus had ik een kwaade stuurman voor mijn deur.
Ben toen even naar de brug gegaan om even uit te legen aan de derde dat hij mijn woorden heeft verdraait en er een verkeerde interpetatie aan heeft gegeven, hebben we vaak, Engels is niet hun beste kant, maar oke we moeten het er maar mee doen he.
Verse proviant aan boord veel cup-noddels en cup, of soep dus we kunnen vooruit.
Veder gaat het wel,  we slingeren wat dus kunnen we alvast weer wennen aan dat gelul.
Maar het is opzich geen slecht weer, alleen een deining die bijna dwars in komt, zal vanmiddag nog wel erger worden daar we nog een koersverandering hebben naar sb, richt backstairs passage en dan omhoog in spencer bay naar Adelaide.
Ik wens jullie wat, hier slingeren en nog eens slingeren.
gr ronny en hasta la pasta.


Received: from GCC at Globe Wireless;
Wed, 21 Jan 2009 06:28 UTC
Message-id: 715885973

Goeden dag allemaal.
Hier weer een berichtje vanaf de B-Aalsmeergracht.

Gisteren vertrokken uit Port Kembla, na het laden van project lading ex suomigracht, wat een klote zooitje, de eerste stm 24 uur op de poten de 2de en 3de 6 op en 6 af, de stewadores die alles door elkaar gegooid hebben en zelf sjorren en een bedankje of
bonus ho maar, maar degene die altijd de kastanjes uit het vuur halen en die dingen doen die niet in hun taak omschrijving staan, vergeten ze maar gemakshalve maar, zo krijgen  ze wel mooie contracten.
Nee, ik ga opslag vragen en wel zelfde gage als 2de machinist, en betere leefomstandigheden en dan bedoel ik geen dartboard of sega spelcomputer, want daar spelen de flippen mee, maar de stuurlieden hebben daar geen tijd voor, nee een mooie stoel in de hut
en een radio/tv in de hut.
Ik zit nu nog op de zelfde stoel als dat het schip nieuw was (1992) en deze is gewoon zwart en alleen maar hout??? Gewoon zielig man, 5 jaar geleden toen ik hier aan boord zat had ik al een dekstoel en luiestoel besteld.
En ik wil goed te eten hebben,  3  schepen achter elkaar kutvoer, slechte kok wel goed voer aan boord, maar die klootzaken weten er niet mee te koken, maar geven zich wel uit voor international kok. Kerstmaal zit me nog steeds hoog dat we dat niet gehad
hebben.
Cupnoedels en cup a soep daar leven we een beetje op en broodje kaas.

En nog steeds werkkleren op de hand wassen, we hebben 5 havens al achter de rug hier in Down under, maar geen wasmaschine. Wel krijgen we spullen (spareparts), zodat we de werkleren vies kunnen maken.


Loop alleen maar te kankeren, maar het is wel slecht en nu hoorde ik via via dat de nieuwe schepen het zelfde laken en pak zijn; slecht afgewerkt enz enz.een messroom en klein, dus weer dat gelul met die tv als je een filmpje wil kijken zitten daar 6
flippen al halverwege de film.
Hallo 2009 of toch ......

Vanavond laat bij het loodsstation voor Melbourne, moeten we eerst 7 stukken gaan vershiften (LOSSEN) om bij de lading van Melbourne te komen. Waar heb ik dat ook al weer meer gehad? O-ja op de Eemsgracht en daarna lossen en de stukken weer terugzetten en vastzetten.
Ben benieuwd of de bonus a 300 euro er wel afkan dit jaar??
Nee, eerst kijken of ze wat meer voor me over hebben, zodat ik me in ieder geval weer wat gewaardeerd voel, want nu voel ik me zwaar ondergewaardeerd helemaal tegenover een 2de machinist die lekker voor de tv zit, terwijl ik 12 uur maak zaterdags en zondags.
En zij verdienen (krijgen) meer loon en een toeslag belachelijk gewoon. Nee we hebben nergens geen tijd voor, alleen maar snel-snel en nog sneller. s'Nachts aankomen en s'Nachts vertrekken enz enz 12 uur binnen en weer weg snel snel.
Maar een beetje leefbaarheid hier aan boord ho maar en dit schip is al heel wat keren in het dok geweest, dus ze hebben gelegenheid genoeg gehad om het beter te maken.
Ben benieuwd welke reis we gaan maken, hier aan deze kant weten we nog geen donder weten jullie meer??
hoor graag als het op de site van spliethoff staat, want hier is het weer stilte vanuit Amsterdam.

Groeten vanf de B-Aalsmeergracht varende in de Bass strait.
ronny


Received: from GCC at Globe Wireless;
Sun, 18 Jan 2009 06:18 UTC
Message-id: 715137461

Coral Sea  07/01/2009

Goeden dag allemaal.

Varen in de Coral Sea richting Palm passage om via een stukje great barrier reef naar Townsville te komen.
Het gaat weer eens niet makkelijk met een moderate swell in de zij, dus slingeren en dat vinden de pijpen niet leuk, dus weer alternatieve koersen. Maar we komen er wel hoor, duurt alleen eventjes.
Gisteren dus Jomard passage heb er een foto bij gestuurd met duidelijk?? Een wrak er op. Is een leuk stukje varen, maar dus niet voor de stag, want die wist begod niet waar hij mee bezig was. Weet hij nog steeds niet denk ik zo, laat hem eerst maar als
wiper gaan varen, want zelfs O/S  is te hoog voor hem gegrepen.
Ze willen er 12 uur over doen in Townsville en dat geloof ik wel met deze lading, trouwens veel havens weinig lading dus er in en er weer uit. Zal deze keer snel gaan, overall een ploegje en dan binnen 18 uur wel klaar. We hebben 6 loshavens en het ruim is
qwa vloeroppervlakte langena niet vol, dus dan weten de splietgangers het wel, je kunt nog spelen op de tanktop en rond de lading lopen.
Van Townsville naar Brisbane is het weer 2 dagjes varen en een 22 uur nog door de reefs tot High Peak.
Dus reporteren aan reefrep en daarna weer aan ausrep, ja je wordt hier horedol van de reportings, maar gelukkig in tegensteling tot de E-Schepen kan deze wel in de poll, dus hoef ik niet elke dag een Positie raport te sturen, want ze tracken onze sat-c en
hebben dan gelijk onze pos.

Wens jullie weer van alles en nog wat vanaf een stampend en buizend P-Aalsmeergracht.
ronny



Received: from GCC at Globe Wireless;
Wed, 07 Jan 2009 08:14 UTC
Message-id: 712361939

Goedendag allemaal.

Zo vandaag door de jomard passage, zullen we ons dood ergeren aan die klote flipjecadet, hij maakt nog steeds de zelfde fouten
en denkt dat het een spelletje is, wordt er doodziek van, van dat joch.
Hij is nu kaarten aan het verbeteren en heb hem het een en ander moeten uitleggen, hij wist niet welke kleuren een west of oost boei heeft en dat heeft 3 jaar op school gezeten en is de 4 na beste van de school, levensgevaarlijk die gasten. 

Maar we zijn donderdag morgen ergens in Townsville, lekker makkelijk beetje generals lossen, dat is altijd makkelijk lossen, alleen bulk en papier is nog makkelijker lossen dan het laden, is een ander verhaal natuurlijk.
De derde stm gaat misschien naar huis zit aan zijn term, maar de wipper zit al dik over zijn term  aan boord en gaat er nog niet af, snap het niet hoor, daar hoeft toch niemand voor terug te komen of een maand later hij kan er zo vanaf. Belachelijk vind ik
het om die jongen zo lang te laten zitten terwijl hij eigenlijks niet afgelost hoeft te worden.
heren dames groeten vanaf een hete P-Aalsmeergracht, de airco is niet zo best, hoop in townsville dat er een monteur komt en een nieuwe wasmaschine, anders moet de was maar de wal op.
ronny


Received: from GCC at Globe Wireless;
Mon, 05 Jan 2009 22:50 UTC
Message-id: 711969968

Hallo allemaal.

Hier nog een uurtje of 9 en dan is het nieuw jaar.
Vanmorgen heeft het kader, kapitein, 1ste machinees en 1ste stuurman hapjes klaargemaakt voor vanavond want sins de kerst hebben we het vertrouwen in deze kok opgezegd.
Maar het is toch belachelijk dat het kader zich bezig houd met kokswerk????
Veder gaat het hier goed, om 23:00 ga ik uit de kooi om nog een vorkje mee te pikken van het lekkers en om middernacht op de bok voor de wacht.
We zullen ergens eind volgende week in Townsville zijn om dat project cargo te lossen, zullen ze twee dagen voor nodig hebben. Denk dat ze in de nacht niet werken, zou leuk zijn als dat zo was.
Laatste week van het jaar rustig aan gedaan, uit protest meer omdat we onze kerst hebben laten verzieken door die kutkok en hij kreeg nog wel een extra presentje van het kerstfeest op zee commitee, een horloge en een goede, ook van spliet hebben we een
horloge gehad met twee tijdsaanduidingen, dan krijg je natuurlijk gelijk de opmerking: nu kunnen we 48 uur werken per dag Hahahahahah.
Is leuk maar ook niet meer dan dat, maar je mag een gegeven paard niet in de bek kijken.
Ik wens jullie vanavond en vooral vannacht veel gezelligheid en dat het mooi en rustig mag verlopen het jaarwisseling.

PROOST OP HET NIEUWE JAAR VANAF EEN STAMPEND EN BUIZEND P-AALSMEERGRACHT.

NAMENS DE BEMANNING EEN GOED EN GEZOND 2009.

Ronny


Received: from GCC at Globe Wireless;
Wed, 31 Dec 2008 14:07 UTC
Message-id: 710789971

Goedendag allemaal.

Hoop dat jullie de kerst allemaal goed zijn doorgekomen, hier was het ook koud en samen met de 1ste stm 25 dec een 15 uur in het ruim gestaan blauwbekken omdat iemand zijn zaakjes niet op orde had en er te weinig sjormatreaal was.
Nee een gezellige kerst en de tweede kerstdag allemaal moe natuurlijk, kunnen we, ik dan een uurtje in het ruim de klote pijpen allemaal natrekken en opnieuw afstempelen, omdat die klote aussies er zo nodig hout tussen de tieren willen hebben terwijl het
gewoon met haken wordt geladen, dus zak toch een eind in de stront met dat gelul over lossen met stroppen, kan ook met haken en kunnen wij gewoon in tier laden en ligt het goed vast en kan het tegen een slingering, nee prettige kerst.
Vandaag dan het kerstdiner, ik ben benieuwd wat deze gifmenger er van terecht brengt,de kapt zal wel het meerdendeel doen want reerug klaarmaken dat betwijfel ik of hij dat kan.
Hij wou gewoon kentuky frid chiken geven met maceronie salade G.V.D.
We werken ons te pleuris op kerst en dan krijg je zo iets en ja nog steeds wassen op de hand, ook in Shanghai geen wasmaschine voor de werkkleren vraag me af of de heren thuis ook op de hand wassen????
Het is gewoon zielig.
In een jaar 3 caddetjes uit de flippeschool van Lyete gezien en op de brug gehad, weet niet wat ze daar leren maar basic is niet aanwezig en hou mijn hard vast als die klooijo's ooit als 3de/2de stm gaan varen, nee ze moeten ze van een andere school
vandaan halen, want van Lyete komt niet veel goeds, zeer slecht en wij zijn geen leerraren hebben we geen tijd voor, ik loop me nu zeer erg te ergeren aan de arogante houding van deze caddet, hij denkt dat hij er is maar vergeet dat hij dus echt niets
weet, maar komt wel met kutsmoesjes en linkepraktijken om handtekeningen vragen, achterbaks is hij ook, zeg ik: zet een positie in dekaart met afstand en richting van de radar, zet hij toch maar even een gps pos op de rivier en zegt dat het een peiling is.
Dus hij denkt dat hij met een gek te maken heb, die het niet door heeft. Ben het ventje aardig zat, maar maandag is een nieuwe dag en we zullen wel weer zien, maar denk niet dat deze net als de andere 2 het red als de andere twee wel hun diploma hebben
gehad hoef ik niet met hun te varen, ben ze aardig zat die kwallen.
Het is een klaagzang gewoorden was/is niet de bedoeling maar het zij zo, ik ben niet de enigste die er zo over denkt, en nu vooral met de kerst natuurlijk, wat dus geheel de mist is in gelopen omdat ze de spullen niet goed hadden/hebben geregeld, dan sta
je dus vanaf middernacht tot smiddags 16:30 en ik niet alleen ook de 1ste stm alleen omdat ze de spullen niet goed geregeld hadden, anders waren we om 14:00 gaan varen nu dus tweede kerstdag om 02:00 en om 07:00 de loods van boord dus iedereen slapen
maar om 08:00 aan de koffie en dan het ruim in prettige kerst.
kijken wat oud en nieuw brengt zal ook wel niet veel goed brengen met deze ku.pijpen in het ruim.

GROETEN VANAF EEN LENSEND P-Aalsmeergracht onderweg naar wp-okinawa suido.

ps: Jos dit mag je rustig plaatsen hoor geen probleem.

gr ronny

Goedendag allemaal.
Prettige kerstdagen gewenst vanaf de anchorage in Shanghai.
We zullen naar alle waarschijnlijkheid om 19:00 de loods krijgen en dan om 01:00 tegen de kant gaan op eerste kerstdag.
Daarna gelijk laden en tweede kerstdag weer die klote rivier af, zoals ik voorspeld had een tijdje geleden prettige kerst is het zeker, nog steeds hier maar een wasmaschine en we wassen de werkkleren dus op de hand met de luiwagen en aan een lijntje over
de muur net als in de tijd toen geluk nog heel gewoon was.
Nu is geluk niet meer heel gewoon en leven we niet in 1968 maar bijna in 2009 het is gewoon te zot voor worden dat we de werkkleren op de hand moeten wassen hebben al wat havens gehad maar wasmaschine ho maar, nee zo is het al geen gein meer aan. De airco doet ook niet wat de meester wil, maar dat wordt ook maar pas in australie gerepareerd terwijl ze hier toch een heleboel airco's hebben met freon en spliethoff bouwd hier op deze baggerrivier de nieuwe D-schepen, dus ach het zal wel weer
nee er moet nog steeds heel wat verbeterd worden hier bij deze club.
Morgen dus lekker in het kerstruim samen met de rest van de mensen in de kou staan te blauwbekken terwijl de heren op het kantoor lekker aan het kerstdiner zitten en wat krijg je er voor terug handwassen in 2008/2009 jaja.
gr ronny.


Received: from GCC at Globe Wireless;
Wed, 24 Dec 2008 06:19 UTC
Message-id: 709152848

Goedendag allemaal.
Hier weer een berichtje vanaf de P-Aalsmeergracht.
We zijn gister vertrokken uit Hirohata richting Shanghai om pijpen en machinery te laden.
Het waait hier weer een beetje boel dus wordt het weer een reis met hindernissen maar dat zijn we wel gewent hier.
Ik kan het natuurlijk op het feit gooien dat er mensen zijn die zich op zee zonder land te zien scheren maar dat schijnt achterhaalt te zijn??
Veder heb ik 2 laden kaarten bekeken en de lijnen uitgegomt en daar 3 gummie's voor nodig gehad nog 3 ,5 laden te gaan wordt daar toch wel een beetje moedeloos van mijn colegas doen het dus niet maar ik hou stug vol het staat in het boekje over de
richtlijnen van reisvoorbereiding en kaart-behandeling en bestellingen.
Ook zijn hier aan boor weer een hoop kaarten die alleen nog maar nieuwe editie zijn en nog niet vervallen zijn maar al wel in mijn hut onder de bank liggen???
Ach als het kantoor en kapiteins daar niet op letten zoeken ze het maar uit,ga het niet allemaal terug halen.
Veder maakt de kerst zijn opwachting dus beginnen de flipjes al in stemming te komen,ik wacht daar nog even mee tot na de kerst als we weer op zee zitten en het gaan vieren.

MAAR DAT NEEMT NIET WEG DAT IK JULLIE EEN PRETTIGE KERST EN EEN GOED EN MOOI UITEINDE WENS.

gr vanaf een buizend P-Aalsmeergracht.


Received: from GCC at Globe Wireless;
Sun, 21 Dec 2008 19:53 UTC
Message-id: 708466208

Goedendag allemaal op deze toch wel zeer mooie zaterdagmorgen.
We zijn vanacht onder mijn wacht Okinawa gepasseerd,dus het schiet op richting
KII Suido voor de ingewijden.
Maandag om 06:45 krijgen we de loods en dan kunnen ze mooi om 08:30 beginnen met die klote pijpen, ze zullen er wel weer hout tussen stoppen, kunnen wij weer gaan mikado-en onder de reis, dit doen ze voor de aussies, anders moeten ze te veel werken en nu kunnen ze de stroppen er onder door halen, maar voor ons is het klote, elke dag stempelen en sjorren voor jan met de korte achternaam.
Daarna door de kaikyo onder de brug stuurboord uit en we zijn er al weer stuks 36 mijl, daar twee dagen staal laden, altijd goed voor de nodige slinger uurtjes voor de slingerbokaal.
Dan 2,5 dag naar Shanghai om lekker de rivier op te varen met loodsen die in je gezicht zitten te boeren, altijd lekker snachts, daar wat machinerie laden dan weer boeren en dan is de kerst ook voorbij en kunnen we 12 dagen rustig aan doen en varen, lekker rustig en met oud en nieuw op zee.
Veder gaat het hier nog steeds goed en doet de kok zijn best om er wat lekkers van te maken, elke dag dus hopen dat het zo blijft.
In Kobe gaat de man van de technische dienst naar de nieuwbouw in china om daar het een en ander te lassen en branden, stellingen om dingen op te hangen of zo???
We gaan naar Shanghai zelfde rivier, dus waarom niet mee naar Shanghai zou ik zeggen, er is op dit grafjammer nog genoeg te doen, zelfs ik loop met de brander speedlocks gangbaar te maken moet toch niet gekker worden he.
Gisteren de zoveelste stuwplan gekregen van Kamikumi, hoop dat ze nieuwe calenders al binnen hebben of spliethoff moet eens royaal zijn zodat ook de 2de stm en mach er eentje kunnen krijgen en niet alleen voor brug en kader.
Mensen het is 09:45 in de morgen op deze mooie zaterdag en ik ga er een puntje aan zuigen, we gaan stoppen en ik hoor het wel weer.
Ja toch nog even melden op mijn wacht ben ik begonnen met de kaarten alle koerslijnen er uit te gummen. Wat een werk man, mijn colega's hebben de lijnen er weer massaal in laten staan, gek je hebt toch elke wacht 4 uur de tijd om wat te
doen, reisvoorbereiding heb je niet veel werk aan zou ik zo zeggen. Ben al klaar tot Geelong, dus zover als bekend en dat allemaal in de nacht, want in de middag heb ik die niets wetende flip bij me op de stoep.
En dan heb ik ook nog tijd om de kaarten allemaal door mijn handen te laten gaan en ik sta in de haven alleen als het moet op de brug, dus als ze wat veranderd hebben en de lijnen van de kaarten naar buiten doe ik na mijn wacht normaal om 16:00, alleen
hier moet ik tot 18:00 in de middag lopen, dus doe ik het in de morgen is nog geen half uurtje werk.
Groeten vanaf een rustig bewegende P-aalsmeergracht.

ronny

Received: from GCC at Globe Wireless;
Sat, 13 Dec 2008 10:26 UTC
Message-id: 706425799

GOEDENDAG ALLEMAAL.
 Het hobbelen hebben we voor het grootste gedeelte wel achter de rug. Paaltjes pikken, dus afslacken.
Deze schepen nemen te weinig ballast mee voor hun grootte, dus klapperde klapper en afslacken maar weer. 
We zijn vandaag dus Bashi strait doorgegaan en zijn onderweg naar Kii Suido voor de insiders, of te wel richting Osaka Wan.
Maandag-morgen, als alles goed gaat en er niet weer alternatieve koersen en snelheden gevaren moeten worden om deze P-aalsmeergracht heel te houden, we hebben er maar een P voor gezet want alle kwaaltjes van die schepen hebben deze ouwe beestjes ook.
Er worden dan eindelijk twee mach afgelost in Kobe, eentje de derde is nog maar net aan zijn tijd, rusky en de ander 2de mach flipje, is al dik over tijd en had eventueel ook al in Australie er af gekend maar geen aflosser???????dus mischien is hij net op
tijd thuis voor het doopfeest van zijn kind, hij had het al een tijdje geleden aangevraagd maar nooit geen antwoord gekregen of ze er mee bezig waren en/of aflossen of langer mee, nee we laten de mensen maar weer in het ongewisse, jammer maar helaas. Het
Archangelgracht syndroom begint dan weer bij mij omhoog te komen.
Nu hebben we er nog een los-haven bij gekregen, leuk nee niet echt, nu liggen we nog korter binnen en zijn de vaar afstanden ook niets meer.
Daarna uien reis of misschien net iets te vroeg voor de ziepels.
Geen foto's want zoveel gebeurt er niet aan bijzondere dingen op deze prauw, misschien vandaag een foto van mijn project, zoals op elke boot de speedlocks. Vandaag met de brander in de weer geweest om wat bouten los te krijgen beetje warn stoken en los die bende, ja als 2de stm met een brander, dat zullen de oudjes onder jullie wel raar vinden, maar hier bij deze club was dat vroeger heel normaal, nu niet meer en ik ben er ook geen voorstander van, maar ach het maakt het een stuk makkelijker en werken elke
dag 2 uur minnimaal aan overtijd, staat niet in mijn contract, maar we doen het. Heeft deze uitgeleefde prauw nodig.
Mensen, ik wens jullie een fijn en nat weekend toe, hier hebben we dus gewoon maandag ook al is het zaterdag/zondag want door dat gestuiter hebben we onse zondag verlorren en de kerst dat ziet er ook niet goed uit, maar had ik maar een beroep moeten
kiezen niet dan? Dus kerstdiner zullen we slingerend en wel naar binnen gooien, mischien 28ste december of zo, ach we zien wel mischien gaan we wel hellemaal geen kerst houden. In iedergeval op een datum dat dus niet kerstdatum is, balen vind ik dat want
dat geeft geen goed gevoel.
Ik had 5 jaar geleden op deze boot een nieuwe stoel voor mijn hut aangevraagd, maar er staat nog steeds de stoel waar je een houte reet op krijgt, waarom geen bureaustoel zit even wat prettiger.
Hoop dat op de nieuwe schepen we dus een bureaustoel en een relacksstoel hebben en niet van die schoolbank
stoeltjes het is tenslote 2008/2009 dus wat om de mensen denken mag wel.

gr ronny


Received: from GCC at Globe Wireless;
Fri, 12 Dec 2008 01:19 UTC
Message-id: 706076403

Goeden dag allemaal.
Hier een berichtje vanuit Dat Klote gat in China - Beihai.
Vanavond klaar en dan door het Hai-Nan kanaal richting Japan (Kobe). Hoop daar een rustig weekend te hebben, de kerst wordt ook weer eens door ons neus geboord, zoals het er nu naar uitziet dus hopen  op oud en nieuw op zee.
Het is dus Zondag en we maken gewoon 12  uren het moet toch niet gekker worden, en dan vinden ze het gek dat er veel mensen zijn die naar een beter betaalde baan gaan bij de offshore of bagger, daar moet je ook 12 uur werken maar krijg je betaald.
De 2de mach krijgt meer dan mij maar werkt normal in de haven van 8 to 17:00 dus 8 uur ik werk normal 12 uur in de haven, maar heb dus een lagere rang en daarom krijg ik dus minder, oneerlijk vind ik, maar dan moet je maar 1ste stm worden, maar dan
verdient de 1ste mach met minder uren weer meer, dus lood om oud ijzer, nee het overwerk voor de stuurlieden moet gewoon substansieel omhoog voor mij van 25% naar 40%, dan hebben we wat betere verhoudingen qua werk/geld.
Veder gaat het goed en heeft de kok na het gesprek met het kader en onder-officieren er niet meer met de pet naar gegooid en is het eten aanzienlijk verbeterd, dus hopen dat het zo blijft en niet als de aandacht wat verzwakt dat het gelijk weer duikelt.
Laten we het beste maar hopen dan voor de rest van de term.
De cadet gistermiddag omhoog geschopt, zaterdag zat hij in zijn hut en we liepen hier dat gat aan, maar eigen inzicht of denken van: hee daar kan ik misschien nog wel wat van leren, nee hoor dus maar omhoog geschopt, de kapt vond ook dat hij wat meer inzicht moest tonen.
Dus ook dit weekend is vergald door deze haven, vroeger was je blij om in een haven te komen, tegenwoordig willen we zolang mogenlijk op zee zitten en niet vooral niet in een haven liggen.
Op zee heb je je normale werkzaamheden, moet je ook werken in het weekend ,dus elke dag is maandag, maar is er regelmaat in de haven werk je vaak 12 uur en is het dus werken eten en slapen en dat was/is het werk nu heden ten dagen op zee.
heren/dames ik sta nu op wacht we zijn net 3 uur geleden vertrokken.

wens jullie wat en tot mails.
groeten vanaf een rustige Aalsmeergracht


Received: from GCC at Globe Wireless;
Mon, 08 Dec 2008 01:31 UTC
Message-id: 704968063

Goeden dag allemaal.
Hier alweer een berichtje, ja we hobbelen nog steeds richting Beihia in China, met een slakkegangetje wel te verstaan, maar we gaan nog vooruit tegen een noordelijke swel hoog en kort een pokke-swel is het.
In Amsterdam houden ze wel van veranderingen, dus gaan we misschien eerst naar Hongkong om te bunkeren bij de plaatselijke bunkerboer, die wel zegeltjes geeft.
En nu hebben ze ook Kobe geschrapt en gaan we dus Hirohata-Yokodrama-slingerhai.
Ach houd je van de straat en uit de kroeg, weeer andere kaarten bestelen en reisvoorbereiding doen, tja had ik maar een beroep moeten kiezen he.
Veder gaat het hier goed, alleen dit is de 3 de kok op rij die er geen hout van bakt en de frituurpan wel weer heel vaak gebruikt, heb in de avond nog geen nassi-bami-spagethie-macoronie-slaatje-boereommelet gezien, alleen van dat makkelijke spul en eet
ik dus 2 brootjes en dat is het, maar daar tegenover staat dus, dat ik weer chips eet en ben net thuis 10 kilo afgevallen die komen er met deze kut kok er wel weer bij met tussendoortjes.
Ach we hebben die andere twee koks ook overleeft dus deze zullen we ook wel weer overleven.
de groeten vanaf een stampend en waterovernemend Aalsmeergracht, nog een dik uurtje en dan zitten we weer in de hut.
groeten ronny

Received: from GCC at Globe Wireless;
Wed, 03 Dec 2008 00:41 UTC
Message-id: 703756864

Goeden dag allemaal.
Hier een berichtje van af een stampend-slingerend en water overnemend aalsmeergracht, het is weer bar en boos maar we gaan nog vooruit, dus hup met die geit.
Hier een foto van Neptunes en zijn vrouw (2de mach&kapt)
Hebben nog steeds die stag-cadet op wacht in de middag, heel langzaam komt er wat schot in.
Zal tzt nog wel een foto op sturen.
gr ronny



Received: from GCC at Globe Wireless;
Tue, 02 Dec 2008 07:20 UTC
Message-id: 703522996

Hallo allemaal.
Hoe gaat het daar in het koude kikkerlandje, hier zijn we net de indoneschische archipel uit.
Gisteren dus neppie en gemaal aan boord gehad, was leuk de jongens waren goed bang gemaakt en hadden de schrik er goed in.
Ze werden opgesloten en moesten een tekening maken waar ik later nog wel een foto van zal opsturen.
Ik stond op wacht dus heb niet alles meegekregen, maar wat ik hoorde en zag was het zeer geslaagd.
Daarna bbq wat ook goed, was om 19:30 te kooi want ja we hebben dus wel nog een nachtwacht voor de boeg, dus niet te laat maken.
hierbij alvast een foto.
tot de volgende keer vanaf een rustig bewegend Aalsmeergracht onderweg naar China waar we de 4de zullen zijn als alles normaal verloopt
gr ronny


Received: from GCC at Globe Wireless;
Sun, 30 Nov 2008 22:38 UTC
Message-id: 703123687

Goeden dag allemaal.
Nog een half uur en dan komt Koning Neptunes aan boord met zijn gemaal.
De jongens 4 man zitten al opgeborgen en zweten peentjes om wat er komen gaat, vanmorgen een tent opgetuigd/getimmerd met de hele meute was gezellig. Daarna nog heel even geholpen met sperma sauce te maken voor de condoompjes die niet aan boord zijn?? dus chirurgenhandschoenen gebruikt, de eerste blaaste een beetje te hard, dus de sauce uit de handschoen die knapte door de mesroom op de eerste stm en mij zei de gek leuk man, dat is gijn vooraf.
De foto's komen er aan als het feest is geweest, ik heb de wacht de eerste stm is ceromonie meester, is net wat voor hem, dat kan die man wel, is erg geschikt voor om de boel een beetje op te ruien en de gijn er in te houden.
mensen dit was het even in het kort de rest volgt tzt.
groeten vanaf een rustige Aalsmeergracht in het indoneschische argipel.
ronny


Received: from GCC at Globe Wireless;
Sat, 29 Nov 2008 09:11 UTC
Message-id: 702863083

GOEDEN DAG ALLEMAAL.
Hier een berichtje van de Aalsmeergracht, eigenlijks moet je er een P voor zetten want deze schepen hebben P-Boot problemen
maar ze zijn dan ook wel op leeftijd en moeten nog een paar jaar mee (veel plezier)
Nog 12 uurtjes en dan gaan we de selat sundra in en dus het indoneschische archipelago door, het ziet er naar uit dat we het niet droog gaan houden dan.
Zoals jullie waarschijnlijk al van de wipmaster hebben vernomen hebben ze onze reis enigzins omgegooid en hebben we dus alweer de eerste veranderingen in het reisvoorbereidings gebeuren veranderd, had namelijk al 2 reisen klaar maar die gaan dus nu niet door.
Ook heb ik in de middagwacht een Cadet op wacht, teminste hij denkt dat hij op wacht staat maar deze is echt dom in vergelijking met de anderen die de reveu al gepasseerd zijn slaat deze echt alles, denk niet dat hij het red en dan ook maar als
dekhengst moet gaan varen of wipper.
Het project speedlocks is er ook weer zoals altijd voor de tweede stm, dus ook hier hoewel ik moet zeggen dat het loshalen zeer gemakkelijk gaat dus daarvoor mijn dank aan mijn voorgangers.
De kapt bemoeit zich nu intensief met het eten en helpt mee met koken, het moet toch niet gekker worden maar het middageten is met sprongen vooruitgegaan en eet er zeer goed van de laatste dagen bonensoep, zuukoolschotel enz. lekker man, de liefde van
een zeeman gaat door de maag, helaas zijn/is nog niet iedereen zich daar van doordrongen.
D-Boot, hier aan boord zit een st,er leo die gaat als hij hier klaar is naar de D-Bootjes om te helpen in het dok, helaas moet ik dus concluderen dat ik dus niet de eerste of de tweede ga uithalen, wat ik zeer betreur had er graag eentje uitgehaald ,
hadden een soort afspraak eerste of tweede  we zien wel, had wel tegen de familie gezegt dat ik eind van dit jaar een nieuw schip zou uithalen, nu is het van jaja ron je lult lekker heb ik het weer gedaan, ach het leven is geen krentebol en life is a bitch
until you merried one!!!!!!.
gr ronny vanaf een rustig Aalsmeergracht alwaar de mussen dood van het dek rollen en anders Leo wel, in de middag smoor heet man.
ronny


Received: from GCC at Globe Wireless;
Thu, 27 Nov 2008 21:12 UTC
Message-id: 702504655

Goedendag allemaal.
Hier weer een berichtje vanaf de Aalsmeergracht.
Slingeren viert hoogtij hier op de zuidkust van Australie, morgen bij cape leeuwin en dan gaan we omhoog naar de selat sundra.
Zaterdag vanmorgen een nieuwe kaartlijst gemaakt, nu ja gemaakt, heb ik van thuis meegenomen ook een mapje want dan kunnen ze tenminste niet zeiken dat je materiaal pakt he.
De kaarten zijn verbeterd en de eerste reis van Beihai naar Dalian staat in de kaart en Gps, dus hobbelen maar met de geit, heb toch alweer een aardig lijstje voor kaarten te bestelen, dus dat gaat weer de goede kant op zullen we maar zeggen.
De kok is niet slecht en niet goed, het is zo een kok die de ene goede dag afwisselt met twee of drie slechte dagen en dan weer twee goede dagen dus niet slecht en niet goed half/half gehakt zullen we maar zeggen.
Tja veder weet ik het niet, het zijn de zelfde reisjes en allemaal gemakkelijke lading, dus niets nieuws onder de horizon zullen we maar zeggen, hou me een beetje afzijdig, ga om 10 uur geen koffie op de brug drinken nu deed ik dat toch al niet veel op die
andere schepen,  maar hier nog niet geweest, heb er geen zin in, zit in de mesroom met een bakje rustig alleen.
Veder is het wel een aardige bemanning als ik het zo bekijk, de eerste stm zeer ernstig en strak kan bijna geen geintje vanaf.
We hebben 6 op 6 af gelopen, dat is toch alweer een schip of 4 geleden dat ik dat gedaan heb, zal wel verwend zijn denk ik zo ook met deze bulk en zelfs met graan hebben we gewoon zeewacht gelopen, is weer wat anders he 12 uur per dag maken voor de kat
zijn viool.
Veder gaat het hier wel goed zoals ik al zei, slingeren maar dat valt tegenover de lading op zich nog wel mee het ligt ongeveer 3,75m hoog in het ruim.
We hebben 17 man aan boord en wel stuks 1 wasmachine, ja we staan in de rij om te wassen, heb al wat op de hand gewassen zoals we dat back in the old day's deden. Heb een douchcelletje dus daar maar wassen denk ik zo ach ondergoed en de blousjes die ik heb is geen probleem.
Heb ook geen gordijn voor mijn deur en mijn deur is normaal open, maar een stuk lap zou leuk zijn, er is hier weinig veranderd in mijn hut, het is alleen maar slechter gewoorden. Maar ja de wc doed het weer met dank aan de 2de mach en mijn deurtjes zitten
ook weer vast met dank aan Leo de st,er.
Ga zelf de posten wel verfen en het raamkozijn in de verf zetten ziet er niet uit, het gordijn rails is ook zwart dus dat ook nog even onder handen nemen en dan ziet het er wel weer wat beter uit denk ik zo.
groeten vanaf een slingerende Aalsmeergracht.
gr ronny


Received: from GCC at Globe Wireless;
Sat, 22 Nov 2008 13:20 UTC
Message-id: 701221418

Goedendag allemaal,

Hier dan het eerste berichtje vanaf de Aalsmeergracht.
Zaterdagmorgen aan boord en overdracht en dan gelijk in de wacht, pijpen en staalrollen lossen lekker makelijk.
Zaterdagavond vertrokken naar Port Pirie om zinktroep te laden, zijn vandaag om 17:35 ten anker gegaan en om 19:30 weer anker op om naar binnen te gaan. Ik lag te slapen of te wel deed alsof want heb geen oog dichtgedaan na wat rond te varen zag ik dat
het ankerlampje in de voormast weer aanwas dus weer voor anker.
Het is nu dus 01:00 en heb dus nog 3 uur wacht, we gaan nu om 06:30 weer ankerop en naar binnen zeggen ze.
Hier aan boord is het wel goed denk ik zo, alleen mijn hut was/is een puinhoop, wc deed het niet en schoonmaken hebben we ook maar niet gedaan, zag ik even toen ik de hut wat beter bekeek maar ja een ventje van Lowland uitzendbaas uit de ach ja ergens in
de zwartezee.
Hoop dat ik nu wel een beetje slaap als ik van wacht af ga.
2 dagen in een motel mooi man, alleen het bed daar heb ik op gelegen en pluk daar nu de vruchten van: pijn in mijn boven en onderrug, maar dat wordt nu ook al minder dus het gaat de goede kant op met het versleten lichaam.
We hebben een nl-kapt-stm en Hwtk en ik zeg de gek, dus dat valt mee en nog een st'er Leo die ken ik ook al wat jaren is aan dek aan het slopen de sjorogen van de containers er af en nieuwe er op lassen, is ook wel nodig zag ik zo.
dit was het voor het eerst, we gaan een lekkere cup of soep nemen.
mensen hasta la pasta en los ballos.
gr ronny


Received: from GCC at Globe Wireless;
Sun, 16 Nov 2008 23:50 UTC
Message-id: 399587568

Nog een biertje en dan kunnen we inchekken.
Mensen tot horens maar weer en als ik in het Motel zit dan zie ik wel even of we nog kunnen mailen.
Zoniet dan aan boord mazzel hasta la pasta.

Singapore airport 12/11/2008 14.14 uur Nederlandse tijd

Hoi Allemaal.
Heb nu dan eindelijk een boardingpas, wat een aarde in voeten of te wel voeten in aarden heeft dat gehad.
Ze waren mijn boeking kwijt, lulle als brugman, het slaapie is er door geschoten maar daarvoor maar 2 biertjes meer genomen.
Ik neem er zo nog eentje, kan toch 1,5 dag in een hotel zitten dus waarom niet??
heb na 3 biertjes hem al een beetje zitten na 24 vliegen en hangen bij de balie, maar dan heb je ook wat.
nog 2,5 uur dan kan ik inchekken en is het nog 7 uur vliegen naar Adelaide heb stoel 51 A dat is bij de nooduitgang helemaal achterin kan ik in ieder gaval de benen uitstrekken.
los ballos en hasta la pasta.

Singapore airport 12/11/2008 12.32 uur Nederlandse tijd

     

 

Nedstat Basic - Free web site statistics
Personal homepage website counter