Ronny life vanaf de "Aalsmeergracht"
Goedendag
allemaal.zo we gaan naar huis, hieronder de vluchtgegevens.
Offsigner details:
* Flight details R. Benninga
Esperance - Perth 23 mrt 2009
08:35-23 mrt 2009 10:15 XR142
PZNJKK
Perth - Singapore 23 mrt 2009
16:50-23 mrt 2009 21:05 SQ226
RQ82ZY
Singapore - Amsterdam 23 mrt 2009 23:50-24 mrt 2009
06:35 SQ324
RQ82ZY
De kapitein gaat er ook vanaf, maar die vliegt met de klm perth via kuala
loempoer naar Amsterdam.
Vreemd is dat ik via Sinapore en hij via Kuala met Klm, beter voor mij ook kan
ik weer wat freq fligher
miles sparen, maar helaas met singapore airlines wat wel beter is dan de blauwe
club qwa servis en uitstralling natuurlijk.
We zijn net cape Leeuwin gerond, wat zuidelijker dan gebruikelijk, maar dat
heeft alles met de swell te maken die we nu bijna van achteren hebben, tenminste
eentje, de andere 2 komen overal vandaag; aanvallen uit de zuid zijn het meest
freqent en wij varen
100gr, dus lekker slingeren man, elke reis weer op deze prauw. Nog 4 dagen denk
dat we de 22ste in het hotel zitten, de gasten hebben niet veel slaaptijd, toch
weer slecht geregeld daar in Amsterdam mij willen ze 6 dagen van te voren in
Adelaide zetten en
deze hebben geen slaaptijd.
hoop dat ze voor die gasten een hotel hebben geregeld in Perth, daar moeten ze
vanaf 01:40 tot 10:00 blijven, dus lekker slapen zou ik zeggen daar ze
waarschijnlijk direct aan boord worden gezet.
gr ronny vanaf een slingerende P-aalsmeergracht
Received: from GCC at Globe Wireless;
Thu, 19 Mar 2009 09:17 UTC
Message-id: 719715234
Goeden
dag heren en dames.
Er is beloofd dat ik in Esperance naar huis ga??
Eerst moet ik het zwart op wit hebben voor dat ik het geloof.
De verandering is dat we gaan laden in Esperance voor Quebec Canada, dat is een
dikke 5 weken varen via de kaap.
Bunkeren in Cape town waarschijnlijk.
Net vertrokken uit Dampier, waar we hard gewerkt hebben om de sjorringen los te
gooien en op te ruimen en tellen
want het moest aan de wal en wat blijkt, alleen 1 container met de sjormatreaal
moest aan de wal. Lekker is dat wij zweten met 50 graden jawel 50 graden {op de
kade} en er kon niet eens een doosje fris vanaf van de desbetrevende department
onder het
werk, nu is het mosterd na de maaltijd en dat allemaal weer op een zaterdag en
zondag voor een aalmoesje.
Heren het is druk op straat dus ik doe het vanmiddag nog eventjes dunnetjes
over.
gr ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Mon, 16 Mar 2009 00:38 UTC
Message-id: 718754060
Ik heb blijkbaar even iets gemist, hier de volgende reis en het verslag van Ronny. Jos
Dampier Australia 04-mar-2009 15-mar-2009
Esperance Australia 20-mar-2009 24-mar-2009
Quebec City QU Canada 02-may-2009 04-may-2009
Hoi
Allemaal.
Geen nieuws, alleen stampen en slingeren tegen een swell van een meter of 4/5
in ballast dus afslacken maar anders breekt die kop er nog vanaf met de paaltjes
pikken.
Nee ook geen nieuws omtrent mijn aflossing men zwijgt in alle talen, had om
confermatie gevraagd maar daar wachten we dan nog even op, maar het zal wel Cape
Town word geen probleem, maar graag even bijtijds zeggen en niet op de laatste
dag aankomen kakken maar we zullen het wel weer meemaken.
Veder weinig te zeggen hier aan deze kant, ben wel druk bezig om alles klaar te
krijgen verbeteringen reisvoorbereiding heb 29 kaarten besteld, dus alles kan ik
helaas niet doen, maar hijn komt bijna in een gespreid bedje zou het eigenlijks
niet moeten doen.
Als ik aan boord kom is het vaak heb nog 2 boekjes liggen en oja de reis heb ik
ook nog niet gemaakt veel te druk ---ja dat heb ik ook maar doe dan wat in je
hut in je eigen tijd maar dat willen ze niet.
gr ronny vanaf een zwaar stampend en slingerende P-aalsmeergracht
Received: from GCC at Globe Wireless;
Tue, 17 Mar 2009 23:28 UTC
Message-id: 719361499
Goedendag
allemaal.
Naar het schijnt is die boot voor ons in de middag klaar en gaan we naar
binnen.(12de)
Hoop niet dat ze gelijk gaan beginnen want we moeten sjorringen losgooien, en
dat gaat de geheele nacht duren.
Hebben op de anchorage 10 uur per dag gemaakt, de rest van de bemanning 8
en zaterdag en zondag ook 8 uur de rest 0 uur, en nu kunnen we ook nog even in
de nacht gaan werken ondanks dat de stevadores niet snachts werken hier.
Dat overwerk in de week schijnt te moeten teminste dat denkt hier ......,het
kantoor moet die gasten eens inlichten dat de nederlandse stuurman het overwerk
heeft voor in de haven en als het nodig is op zee.
Er staat nergens in mij cao/contrakt dat ik op zee overwerk moet maken, kijk je
doet het op sommige dagen, maar niet altijd maar hier krijg je gelijk werk op
als hij je ziet zitten "slechte zaak".
Maar naar binnen, tja we zullen zien hoelang ze er over doen.
We hebben nog een ander probleem en dat is een groot probleem, onze vrieskamer
heeft maar een temp van -8 en dan mag je het vlees maar een week houden dus als
er niets gebeurd hebben we geen vlees voor de reis naar China, geen eten geen
werk het zou ik zo zeggen, het eten hier aan boord is al ver beneden peil
(k.tkok) en dan hebben we dit er ook nog bij op de Paalsmeergracht.
Je kunt mooi vliegen vanaf dat gat Lianyungang-peking, uit en in chekken klm
nummer 898 naar amsterdam,de volgende dag... mooier kunnen wee het niet maken,
moeilijker wel en dat zal dus ook wel weer gebeuren.
hier de mogenlijkheden om van dat gat te vertrekken.
Lianyungang Beijing Capital 02 Apr 21:25 22:50 Economy MU 5160
Beijimg-Amsterdam 03 Apr 11:40 15:50 Economy KL 898
Lianyungang Beijing Capital 02 Apr 21:25 22:50 Economy MU 5160
Paris C De Gaulle 03 Apr 02:00 07:15 Economy CA 963
Amsterdam 03 Apr 09:40 11:00 Economy KL 1224
Lianyungang Beijing Capital 02 Apr 21:25 22:50 Economy MU 5160
Moscow Sheremetyevo 03 Apr 06:55 11:10 Economy SU 574
Amsterdam 03 Apr 15:45 17:10 Economy KL 904
Lianyungang Beijing Capital 02 Apr 21:25 22:50 Economy MU 5160
Boedapest 03 Apr 01:20 05:30 Economy MA 6071
Amsterdam 03 Apr 07:10 09:15 Economy MA 660
Via Moscow dat lijkt me dus geheel niets, heb al een hekel aan china met dat
gelul van uit en inchekken en naar een ander terminal in peking.
groeten ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Wed, 11 Mar 2009 18:15 UTC
Message-id: 718297421
Goedendag
allemaal.
Zo stand van zaken zijn, we liggen nog steeds achter het stuk roest.
De Hector ligt ook nog voor anker, dus dat schiet ook niet op, die moet nog
eerst gelost worden en dan zijn wij aan de beurt.
Ze denken voor de Hector 2 dagen nodig te hebben, dat zeiden ze ook voor de boot
dat nu tegen de kant ligt, maar die ligt al 4,5 dagen te lossen, heb hoop dat
die in de middag wel klaar is, dan kan de Hector tegen de kant en kunnen wij de
14de laat in
de middag tegen de kant als alles een beetje goed gaat.
Dan zijn we 17de onderweg naar wyndham, daar zulen we dan als het tij meezit
20ste naar binnen gaan en dan 4 dagen laden, dus de 24ste klaar en dan de 25ste
met het tij naar buiten, dan zijn we de 5de op zijn vroegst in Lianyungang, het
wordt dus later en
later.
Zo, tot zover de gang van zaken hier op de rede.
De vrieskamer doet het niet zo goed -8graden, hoelang kan je vlees goed houden
in die temperatuur?? zoek het op zou ik zeggen en laat het me weten,
houdbaarheid van vlees van -20gr tot-4gr, zie het graag tegemoed, er zijn vast
koks die wel naar school zijn
geweest en dit weten onder de forumgasten.
Veder weinig nieuws hier, ja de cadetjes gaan naar huis.
De kapt gaat ook pas in China naar huis, dus dat wordt 5 maanden inplaats van 4
maanden, ook voor mij bijna 5 maanden, o-ja vandaag 4 maanden in dienst van de
Aalsmeergracht nog een maand te gaan?????
groeten vanaf een rustig Paalsmeergracht
Received: from GCC at Globe Wireless;
Wed, 11 Mar 2009 00:55 UTC
Message-id: 717496890
Hallo
allemaal.
Een fototje van de wagons, je ziet chinesen die sjorren in de kou 0 graden; zij
hadden het kouder dan mij.
Veder dus hier nog steeds achter het stuk staal op de rede van Dampier.
Het schip dat voor ons moet gelost worden ligt ook nog steeds voor anker en dat
andere schip ligt nog steeds op de losplaats, dus al met al gaat het nog wel
even duren, we zouden vandaag in de middag tegen de kant gaan, maar denk dat dat
nu pas dinsdag
middag/woensdag morgen wordt op zijn vroegst.
Dus dat is de 11de, dan ben ik 4 maanden in dienst van de aalsmeergracht
en weet nog niet wat ik tegoed heb, maar deze reis wordt zo wel langer en langer
nu, dus mischien de 31ste in dat klote plaats in China genaamt Lianyungang, weet
niet hoe je daar
vandaan vliegt, via welk klote vliegveld in China, want heb niet opgelet de
vorige reis dat ik maakte op dat gat, toen werden er mensen afgelost, maar denk
alleen flipjes.
Gisteravond hadden ze onder het vissen een BBQ en kareoki in de messroom,
nu dat heb ik geweten heb vanaf 21:30 bijna geen oog meer dichtgedaan door de
herrie, ja de hoofdmotor draait niet en dan hoor je alles in deze zeer gehorige
acommodatie .
Nog 1,5 uur en dan komt de stm weer op wacht, had gister de stille hoop dat de
cadet om 12:00 in de middag even 2 uurtjes zou lopen voor me, zodat ik eens aan
een gevulde tafel kon zitten eten en vooraf een biertje, maar helaas zit er niet
in op deze
boot, ach nog een dikke drie weken en dan kan ik elke dag vooraf een biertje of
wijntje doen voor het eten en ben de hele dag vrij dus elke dag zaterdag nu is
elke dag maandag.
Ben door de films heen, ze komen bij mij films halen maar zelf hebben ze
kennelijk niets op een normaal schijf staan, ik heb mijn external harddisck
vergeten, dus moet het met schijfjes doen maar kennelijk heeft niemand die.
Ik verheug me er op om naar huis te gaan lekker eten groente met een goed stuk
vlees, spruitjes en wittekool met wat thaikurry er doorheen en een stuk ossehaas
met wijn-championsauce en nieuwe aardappeltjes, jammie het water loopt me nu al
uit me bek
maar dat is niet zo moeilijk hier aan boord.
de groeten vanaf een gierende Paalsmeergracht.
ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Sun, 08 Mar 2009 23:20 UTC
Message-id: 260554671
GOEDENDAG
ALLEMAAL.
zoals jullie hieronder kunnen zien gaan we nu dus waarschijnlijkde 9de naar
binnen.
Dit is de line-up voor dampier, nogal wat congestie zoals je ziet, de
Achtergracht is het haasje maar dat schijnen ze gewend te zijn de laatste tijd
14 dagen voor anker.
Vessel
Arrived
ETB
ETD
MV Nordana Sarah
Alongside
PM/07th
MV Hector
28th/02nd
PM/07th
PM/09th
MV Aalsmeergracht
04th/03rd
PM/09th
1500/12th
MV Cape Hudson (3 days)
04th/03rd
PM/12th
PM/15th
MV Cape York (4 days)
12th/03rd
PM/15th
PM/19th
MV Thor Guardian (8 days)
12th/03rd
PM/19th
PM/27th
MV Achtergracht
Am 14th/03rd
AM/28th
30th
Dus nog steeds voor anker, heb gistermiddag de airco schacht in mijn hut
schoongemaakt en de klep stond niet geheel open, zat vast (nu niet meer) nu komt
er iets meer air uit en is het iets dragelijker in mijn hut, zat veel zwarte
shit in dus kon gelijk
weer onder de douche en mijn hut wat schoonmaken. Met geweld neuk je een ezel
Het was 30 graden nu is het 27 dus dat valt mee he, dat voor 2009 maar ben het
gewend op deze schepen.
Veder is het rustig, we krijgen vandaag ravioli, gister de chef laten zien waar
dat lag, moet toch niet gekker worden met die vent, wist nog niet eens waar het
lag en hoe ravioli er uit ziet, dus dat wordt waarschijnlijk weer huilen vandaag
wat het eten
aangaat, we gaan het allemaal weer meemaken.
Wat we vandaag gaan doen, denk een nieuw pijpje aan de waterslang-conector maken
voor het spruitstuk,we zijn de laatste tijd net derde stuurman/anex machinees.
Helaas komt die agent niet naar buiten om aan boord te komen, dan haden we post
en weet ik misschien eindelijk eens hoeveel ik tegoed heb, want dat is maar de
vraag met dat gezotemieter met mijn afrekening.
En kon hij de kaarten en NTM meenemen hebben we nu mooi de tijd voor.
Ik heb stilletjes de hoop dat de cadet een nachtwacht overneemt van me, maar ik
denk dat dat ijle hoop is, dan kan ik zaterdag-avond ook een klein feestje
bouwen zou leuk zijn een keer.
Nog twee uurtjes en dan is de wacht weer over, liggen hier tussen de
bulkfietsten, voor hun is het normaal om 10 dagen of zo voor anker te liggen
voor ons dus niet, maar de jongens zijn in de avond lekker aan het vissen en de
machinesen maken lekker 8
uurtjes per dag en zijn zo zaterdag en zondag lekker vrij en wij mogen 10 uur
per dag maken, zelfs de matrozen maken dat niet.
heren , dames ik wens jullie een fijn en gezegend maar toch vooral een nat
weekend toe.
gr ronny vanaf een gierende Paalsmeergracht
Received: from GCC at Globe Wireless;
Thu, 05 Mar 2009 23:57 UTC
Message-id: 259908821
Goedendag
heren en dames.
Weet niet of Jos de voyage info heeft doorgegeven maar hierbij:
PORT
ETA
ETS
Dampier
04-Mar-2009 08:40 13-Mar-2009 04:39
Wyndham
16-Mar-2009 19-Mar-2009
Lianyungang 30-Mar-2009
01-Apr-2009
We liggen nu dus voor anker bij Dampier en gaan waarschijnlijk de 10de naar
binnen om te lossen.
De Eemsgracht en de Dijksgracht liggen hier ook, de Dijksgracht ligt binnen
tussen de eilandtjes ten anker en te lossen.
De Eemsgracht ligt ook binnen voor anker te wachten tot de kade vrij is.
Veder hier alles goed, zoals je dus boven ziet wordt het dus pas eind deze maand
op LIANGYUNGANG en dus begin April thuis.
Zoals gezegd moet die vent eerst zijn 1ste stm papiertje halen en dan kan hij me
aflossen, nu heb ik een hekel om in China afgelost te worden, op die vliegvelden
is het niet zo goed, in Peking moet je je koffers halen en van terminal
verwisselen en je
koffers weer inchekken. Is niet meer van deze tijd, maar oke je moet er wat voor
over hebben om thuis te komen.
April thuis july weer varen??, moeten nog te keuren en doorlichten en een paar
spuitjes halen, dus de hele zantemekraam wordt je ook wel eens moe van, al dat
dokter gedoe, maar het zal wel ergens goed voor zijn, maar als je ziet wat voor
een lopende lijken
je af en toe aan boord krijgt, vraag je je af waar zij hun papiertjes en
spuitjes hebben gekocht.
De nieuwe wipper heeft de glassex uitgevonden en loopt daar de, ja schrik niet,
de machinekamer mee te soppen en der wordt niets van gezegd, dus hebben wij van
dek er wat van gezegd, dat dat spul van dek is en dat hij er met zijn gore poten
van af moet
blijven, raar ventje die wipper maar daar hebben wij niet zoveel last van
beneden in de vetput wel.
zo dit was het voor het eerst weer.
gr,vanaf een gierende achter de spijker rottende Paalsmeergracht.
ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Thu, 05 Mar 2009 02:12 UTC
Message-id: 259644835
Goedendag.
Vanmiddag een mailtje gestuurd naar het kantoor, zelf opgesteld en aangepast
door de kapt en wat schetst mijn verbazing we hadden al snel antwoord.
Waarom moet je eerst zelf een mailtje sturen voordat ze gaan zeggen dat je
langer moet blijven? Die vent die mij gaat aflossen in China zit op school voor
zijn 1ste stm papiertje, om eventueel later deze stuurman af te lossen maar
eerst mij.
Als hij geschikt is voor 1ste stm had hij dat papiertje allang moeten hebben,
maar geld is iets met die russen.
Dus in dat kloteland (CHINA) naar huis benne we klaar mee.
Maar wat wel positief is, dat ze kennelijk wel al bezig waren voor me, dat pleit
dan wel weer voor ze en kunnen we dan toch wel wat moed uit putten, als ze nu
ook aan mijn wensen tegemoed komen en de stoel betalen ben ik een gelukkig mens.
We gaan tot de 11de voor anker in Dampier en denk zelf pas de 30ste op
lianyungang te zijn, dus nog een maand.
De kok weet niet hoe hij kruipen moet voor me, ze moeten echt dat probleem
structueel aanpakken en al die gifmengers terug naar school sturen en een
gedegen opleiding laten genieten, want dit kan zo niet ik ben niet de enigste,
de geheele bemanning zit te
klagen maar dat horen jullie niet wel van mij en dan ben ik een zeiksnor
"so it be".
Eric een vraagje: hoeveel verdient een 2de stm bij Greenfleet??? als het genoeg
is heb ik misschien wel oren, wereldwijd dat is een must
>>hoor het wel van je<<.
de groeten nog een uurtje of 6 en dan kan het spijker er in en kan de aangroei
gaan beginnen.
ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Tue, 03 Mar 2009 22:58 UTC
Message-id: 259326417
Goedendag
allemaal.
Ja we zijn nog steeds onderweg naar Dampier en zullen daar eerst voor anker
gaan, hoelang
is nog niet zeker, maar 2 dagen denk ik zo.
Volgens spliet zullen we maar een dag in Wyndham liggen, nu heb ik nieuws: dat
gaat niet lukken, hebben ze nog nooit gedaan, ongeveer 3 dagen zullen ze nodig
hebben daar, als alles meezit.
Dan zit ik toch al 4 maanden aan boord, heb nog niets gehoord over aflossing,
dus zal het wel ergens in China worden en daar heb ik een hekel aan in china..
Want als ik niets vraag dan hoor je ook niets van Amsterdam als je wat langer
moet blijven, mijn naam staat toch in de computer, maar wou nu eens wachten tot
dat zij met nieuws komen over aflossing en/of wat langer blijven.
Maar ach ik zou ook de eerste of de tweede D-Boot uithalen en zie me nu zitten
op de Paalsmeergracht.
Mischien naar dalian weer wagons laden moeten ze het even nu zeggen hoeven we
niet zo veel ogen weg te halen, kunnen we ze laten zitten.
Veder hier varende in de celabzee en woensdagmorgen ergens op Dampier.
De kok is nog steeds klote en de mensen eten niet veel, want hij heeft er geen
zin in, heb de stores geteld vandaag, ja de derde doet dat normaal, maar die
doet dus nu hij in de morgen wacht loopt (de kapt heeft last van zijn rug)
helemaal geen fuck meer, maar de store is een puinhoop en vlees ja alleen pork
voor de flipjes en rundvlees is er bijna niet meer voor ons.
Groente is er nog wel, vers lekker maar hij gooit dat allemaal in de flippensoep
en wij krijgen 3 soorten groente en dat is het, in Dampier eten op kosten van
manila-spliethoff, die sturen deze koks aan boord een schande is het, je loopt
gewoon met een
vreemd wee gevoel rond, het sterke gevoel is veranderd in een slap gevoel geen
eten.
Ja we maken zelf wel iets en cup-soep en noodles doen een hoop goed, maar dat is
toch niet normaal man, nee er moet drastisch wat veranderen hier wat de
flippenkoks aan gaan, want het is echt schandalig dit is de derde boot waar het
eten ver beneden peil
is ben er echt schijtziek van je gaat niet meer aan tafel want het is toch klote
voer, eet brood tussen door (echte) kaas is ook op, dus moeten we maar wat
anders vinden om op de sneedjes te gooien vleeswaren kijken wat er is.
Vedrs gaat het hier goed, we hebben onze hut met de nieuwe stoel en onze laptop
om wat te werken en films te kijken en we hebben een arogante niets wetende 3de
stm, dus daar mag ik ook nog wat werk van opknappen dus wat wil je nog meer en
dat allemaal voor de zelfde prijs hahahahahah.
Bier heb ik al niet meer gedronken in mijn hut zins mensenheugen met de
verjaardag van de 2de mach was de laatste keer.
Hoop dat jullie een goed weekend hebben, hier is het in ieder geval zeer nat het
regent behoorlijk en als ik op de radar kijk schijt dat voor het eerste ook niet
meer uit.
hasta la pasta en los ballos en het beste met jullie knieen.
groeten vanaf een hangende (stab-wind) Paalsmeergracht.
gr ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Sat, 28 Feb 2009 02:17 UTC
Message-id: 258374311
Goedendag
allemaal.
Zo we varen alweer ter hoogte van Shanghai, in de potdichte mist zoals
gebruikelijk is hier op de kutkust deze tijd van het jaar.
We hebben dus 120 wagons geladen voor Dampier, het kantoor zei dat het allemaal
gesneden koek was/is en dat ze het allemaal wel konden die chinezen, nu we
hebben de koek dus zelf moeten snijden.
Als je er niet bij stond dan vergaten ze gewoon sjorringen aan te halen.
Het lullige, ik was om 08:00 lekker de antenne van de mf/Hf aan het
vastzetten (in -3 graden en een 5 wind) die was geknapt en daarna naar de winch
op het voorschip kijken want die heeft om de haverklap kuren, komt de cadet naar
me toe of ik bij de
eerste stuurman wou komen op het luik, en die zei in het bijzijn van de 3de stm
dat ik maar sjorringen moest controleren en zeggen waar ze ogen moesten lassen,
want die derde heeft er geen verstand van en interesse heeft hij dus ook niet
voor het
bedrijf, ik doe werk wat eigenlijks zijn werk is maar hij vangt wel de
volle mep geld, hij is gewoon een cadet niet meer maar misschien wel minder, hij
heeft alleen op jachten gevaren?????????
Hij komt hier 3 maanden vaartijd vol maken en zijn stab ophalen dan kan hij naar
school om 1ste stm papiertje te gaan halen.
Wij hebben er geen fuck aan en hij is nog arrogant ook nog.
In de middag zit mijnheer in zijn hut, overwerk en interesse voor het bedrijf,
ben je gek.
Maar aan mij wordt in de morgen wel gevraagd wat ik van plan ben om te gaan doen
in mijn overtijd???? Door de stm.
Nee ze mogen mij wel de helft van zijn gage geven, die vent doet echt geen reet
na zijn wacht, heb ik wacht kan ik altijd eerst zijn rommel opruimen en hij wil
niets aannemen, alleen maar staan kijken dat kan hij goed, maar helpen en zijn
poten uitsteken,
ho maar. Als hij weg is mis je hem niet aan dek en de 6 op 6 af op de brug
overleven we ook wel "weg met die gozer".
Voor mij eigenlijks nog 3 weken ben het 11 gaan vliegen dus eigenlijks in Port
Hedland naar huis, maar zal wel in Japan worden denk ik ze hebben toch niemand
en als ze iemand hebben is het een die voor het eerst komt kijken hier nu veel
plezier dan
sneu voor de eerste stm is wel een oké jongen.
Dus hoop ik in een laadhaven afgelost te worden en niet in de loshaven.
gr ronny varende in potdichte mist maar gelukkig weinig vissermannetjes.
Received: from GCC at Globe Wireless;
Sun, 22 Feb 2009 11:01 UTC
Message-id: 256845611
Goedendag
allemaal.
Hierbij de voyage info:
PORT
ETA
ETS
Hong Kong
13-Feb-2009 16:00 14-Feb-2009 09:00
Dalian
18-Feb-2009 18:50 20-Feb-2009 18:50
Dampier
01-Mar-2009 14:50 03-Mar-2009 14:50
Port Hedland 03-Mar-2009 17:50
05-Mar-2009 17:50
Saganoseki 16-Mar-2009
17:50 18-Mar-2009 17:50
Zoals jullie zien staat er voor de reis van Dalian naar Dampier 8 dagen,
february heeft nog steeds maar 28 dagen??
Het duurt echter een dag of 12.
Veder liggen we hier al 24 uur lang tegen een hoge swel uit het NO te steken met
een mijltje of 4/5, schiet het dus niet echt op, zijn net uit de taiwan street
zeg maar, dan hebben jullie een richting nog 100 mijl naar shanghai we zitten
dus te zuiden van
dat klotegat.
Als het zo doorgaat dan wordt het donderdag in de middag of zo, ik kom pas in
Japan naar huis eerder mag natuurlijk, maar heb geen recht van spreken in
Australie, daar ik nog een week moet tot ik 5 maanden aan boord zit, laten we
maar niet zeggen dat ik al
de 11de uit nederland ben vertrokken naar Adelaide.
Dus japan en dan niet in dat klote gat Saganoseki, maar gewoon Yokodrama dan kan
ik nog even schelden op de Agent over het hotel waar hij me de vorige keer in
gekieperd heeft met een menu rijst.
De kok kan ik zo langzamerhand wel wurgen, gisteren geen groente gehad was ook
zekker eens niet klaar, spliethoff moet goede koks aannemen en niet van dit
soort gifmengers.
ik wens jullie wat, heb net een nuddeltje yum-yum naar binnen gewerkt, het is
rustig op straat bijna geen vissermannetjes dat was gistemiddag wel anders, kon
hun bijna een hand geven zoveel en zo dichtbij, maar ja dat is normaal hier in
deze wateren,dat
hier nog vis zit is mij een raadsel.
De massel vanaf een stampend en af en toe op de zeestotend en paaltjes pikkende
P-Aalsmeergracht.
ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Tue, 17 Feb 2009 00:11 UTC
Message-id: 255382725
Goedendag
allemaal.
Zo gistermorgen vertrokken uit HongKong SW Lamma anchorage, onberweg in de
potdikke mist naar Dalian.
Het stikt van de vissermannetjes en scheepvaart.
De volgende reis staat al op de voyage info, ook dat we 9 dagen doen over
Dalian-Dampier waar ze die wijsheid vandaan hebben mag josuf weten, 11,5 dag op
zijn kortst en moet alles meezitten.
Port-Hedland-japan waar ik wel naar huis zal gaan, want de aflossingen zijn weer
pet, de eerste meester gaat dus niet in Dalian naar huis, maar pas in aussie dan
zit hij bijna 5 maanden, dat is niet leuk voor een man die ook 24 jaar in dienst
zit van
deze club.
Nee een eerste stm die amper 10 jaar hier vaart lossen ze zonder problemen af,
maar eerste machinisten zijn geloof ik ver te zoeken, Lowland heeft er genoeg,
dan hebben we 3 machinesen die niets van deze schepen en machinekamer weten, is
leuk kan je lachen man, lekker drijven en lang in de haven liggen ze zoeken het
maar uit.
Veder eigenlijks weinig te melden, nieuwe eeste stm goede vent zo te merken, dus
dat is ook oke.
treintjes laden en dan als de zodemieter weer door de mist naar de zuid, alwaar
het warmer en beter is?????
In de noord-west van aussie is het nu ook beesten weer, met wind en regen dus
dat is ook niet alles.
prettig weekend nog en los ballos.
ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Sun, 15 Feb 2009 02:04 UTC
Message-id: 254948117
Goedendag
allemaal.
Wonderbaarlijk kan het verschijning weer zijn, zo lig je te slingeren en te
stampen en vliegt het buiswater over het geheele schip en stuur je de meest
raare koersen om het kreng in bedwang te houden, en nog geen 24 uur later is het
bladstil en kunnen de
zonaanbidders onder ons??? liggen zonnen als ze willen.
We zijn bijna bij Mankalihat en dan door de Sibutu passage en richting
flippenland, met ee n beetje beleid zijn we er de 11de in de morgen, als
als ja als als, want je weet het niet he er kan zo maar weer iets gebeuren,de
deinig werkt de eerste 2 dagen
mee dus daarna zien we wel, zoals het er nu uitziet tot de oversteek goed.
Beetje brug aan het soppen, heb er lang mee gewacht, maar er wordt hier niets
gezegt over soppen tegen de derde stuurman op de zaterdag, dus hebben we een
spuitbus met sop enz enz, het oude liedje weer, nu doet de cadet ook mee met
soppen er gaat een wereld open voor hem; geen spuitbusje, maar sop met amonia en
sopdoekjes, ja dat is nieuw voor dat ventje, echt leuk vind hij het niet jammer
dan, alles wat ik heb gezegt is hij vergeten, hij denkt dat alles aan komt
waaien en dat hij er is, ach
laat hem maar in die waan.\
groeten vanaf een rustig in de volle zon varende P-aalsmeergracht.
ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Fri, 06 Feb 2009 07:26 UTC
Message-id: 252803859
Goedendag
allemaal.
Weer een berichtje vanaf een slingerende-stampende-buizende en nog meer van dat
gezeik paalsmeergracht.
09:00 in de morgen en vandaag dus geen overwerk, een beetje te veel geslinger,
2,5 maand alleen maar slingeren en stampen en water aan dek met die klote
bulklading, het zal wel wat opleveren??? Denk het niet met de crisis zoals nu.
Maar we gaan teminste bijna de goede kant op, net een haal alles in mijn hut
blijft net staan, maar dan ook maar net.
Dit zijn van die dagen dat je op een terassie in Barcelona of zo wil zitten maar
absoluut niet op deze scharrelbak
In dat Chinese gat genaamd Zhanjiang krijgen we een nieuwe stuurman, als de
visum geregeld is, dat is voor de russen een dagje werk dus dat mag geen
probleem zijn, ja het is een rus die komt, maar ze zeggen dat het en goede is en
al lang hier vaart, we
zullen zien en beleven ik heb het niet zo op russen maar dat wisten we en jullie
al hahahahahaha.
In Zhanjiang wordt kraan no-3 gerepareerd als het lukt, der moet een motor
vervangen worden dus dat heeft tijd en geduld nodig, hoop dat het lukt daar,
zodat we de pontons kunnen leggen zoals wij dat willen voor het schoonmaken.
Veder weinig te mekkeren, net weer wat koers veranderd zag ik om het beest er
wat beter in te leggen en ook beter richting Lombok straat te gaan. Hopen
daar in het begin van de avond te zijn, weder dienende ach de Nederlandse taal
mag niet meer in het log-journaal boek Engels moet jammer geen mooie volzinnen
meer van ,een stampend en vast waterovernemend schip op een westerlijke hoge
deining onder een halfbewolkte hemel.
Heren en Dames dat was het voor nu, hoop de volgende bericht te versturen als
deze klote-boot wat rustiger ligt.
Hate la pasta en het beste met jullie knieen.
Ronny.
Received: from GCC at Globe Wireless;
Wed, 04 Feb 2009 08:24 UTC
Message-id: 252253781
Goedendag
allemaal.
Hier weer een berichtje van De Paalsmeergracht.
Het is nog steeds goed weer, wonderlijk maar waar, het kan niet op.
Nog een dagje en we zijn bij Lombok straat.
Vanmiddag was het weer prijs met de kok, hij had flipse hashje maar vroeg of ik
het met rijst wilde,
wat betekent dat de aardappelen weer eens niet gaar zijn, ik heb het ongeluk dat
die k.t cadet ook om 11:30 eet, die heb ik nog steeds in de middag onder mijn
wacht en de derde machinees eet ook om die tijd en flipje rijst natuurlijk, de
rus maakt het
allemaal niet uit, we kouwen het smakelijk naar binnen en klaar, maar dan heb ik
dus geen aardappelen.
Maar er is meestal iets niet klaar om 11:30, wordt er weer flauw van maar hou me
bek, doe ik nu al 2,5 maand, dus de laatste weken zal het ook wel lukken, heb
nog in voorraad 3 blikjes vis en een pakje zalm voor op de broodhammetjes.
Daarna is het weer kaas en ham.
Ik eet geen zoetigheid als jam of hagelslag, pindakaas enz enz.
Maar het is mooi weer, de jongens kunnen nu eindelijk wat aan dek doen, was wel
tijd, de boot ziet er niet uit; net een overjarige griek.
Nog een uurtje en dan kunnen we achter de groene rakkers, heb nog 2 dozen
appelsap, de reis naar Dampier komt wat ongelegen voor mij, de 3/4 van de maand
Maart waarschijnlijk daar, ben de 11de gaan vliegen dus moet misschien nog mee
naar de noord
weer(china). Het zij zo, maar mag ook iets korter hoor, vind ik niet erg, we
merken het wel.
de groeten vanaf een rustig lensend Paalsmeergracht.
ronny---"proost"
Received: from GCC at Globe Wireless;
Tue, 03 Feb 2009 10:00 UTC
Message-id: 251990871
Goedendag
allemaal.
Zoals jullie misschien al weten gaan we na zhanjiang richting Hongkong om te
bunkeren, dit gebeurd normaal op de anchorage en wel de sw-lamma voor de
ingewijden en dan is het naar Dalian om jawel, iron-wagons te gaan laden voor
dampier 120 stuks. Er varen wat schepen met die wagons rond, de achtergracht
heeft al een paar reisen achter de rug.
Ja economisch gaat het niet goed met de mijnen in aussie, maar dan gaan we maar
voorbereiden op betere tijden moeten ze daar denken.
Veder gaat het hier nog steeds hetzelfde, kutkok enz enz, maar scheiden er maar
over uit, want ze houden hem toch aan boord, mijn broertje zei wel: weg met die
vent.
Net Cape Inscription gehad en nu dus onderweg naar Lombok straat en dan
flippenland en zuid-china, over een dag of 9/10 hopen we toch wel op zhangjiang
te zijn, daar gaan ze ook kraan no-3 repareren, dat is mooi is het allemaal wat
makkelijker om te werken,
kunnen we pontons shiften om te lossen en schoon te maken.
Neem er eentje op mijn kosten in het cafe, de dames zullen rijkelijk de glazen
vullen
"proost" ik neem er ook zo een paar.
groeten vanaf een licht slingerend en lensend Paalsmeergracht.
ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Sun, 01 Feb 2009 12:58 UTC
Message-id: 251496367
Goedendag
allemaal.
Zo gistermorgen uit Port-Pirie vertrokken en nu slingerend over de great
australian bight richting Cape Leeuwin, dan naar Cape inscription-Lombok strait
en dan richting Mindoro strait en naar Dat gat genaamd Zhanjiang.
We gaan via Mindoro strait, is zelfde afstand, maar we hebben dan langer een
opper voor de noord-oostelijke diening die daar normaal dit jaargetijde staat.
De Cadet is met een reisvoorbereiding bezig van Antwerpen naar Aberdeen op 29
maart, net dat de zomertijd weer is ingegaan en hij moet alles naar Utc
rekenen,die flipjes hebben dat niet op school gehad (wat wel??),dus dat wordt
lekker zweten voor hem, is
wel eens goed voor dat kindje.
We hebben wat meer lading mee dus een dikke 7000 dollar verdiend voor de baas,
misschien een bedankje, bonus of zo, zou leuk zijn. Niet voor die klote derde
stuurman, voor hem moet ik 6 op 6 af lopen, omdat hij het verpest en de 1ste
constant met hem wacht loopt want hij snapt er geen bal van, maar wel lekker
arogant denken dat hij het weet en als je wat uitlegt kan je een schouderklopje
van hem krijgen, hoop dat hij lekker uit zich zelf oprot moermanski lul.
Veder gaat het, we hadden een avondje vrij, dus de wal op met de cadet en
bootsman en 2 matrozen ik heb betaald, de jongens hebben hard genoeg gewerkt,
zij hebben ook van de kapt een doos bier en wijn en wat meer gekregen, is al op
dus wij hebben het
nakijken, maar dat geeft niet het is hun gegund.
Gisteravond dus mijn haar er af, geen staart meer, was een bekijks beneden, leo
een matroos heeft me geknipt en dat gassie kan het goed, maar is ook kapper
geweest volgens ingeweiden, dus nu lekker kort en nu houden we het maar zo.
Heb ik al gezegt dat ik een nieuwe stoel heb gekocht, ja nu dan nog maar een
keer, 440 aussie dollars is geen geld, de andere was gewoon op, zal de rekening
naar de baas sturen hoop dat ze betalen.
heren-dames dit was het voor het eerst weer even, we slingeren er lekker op los.
de groeten vanaf de P-Aaalsmeergracht en hasta la pasta en het beste met de
knieen.
proost\ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Tue, 27 Jan 2009 08:22 UTC
Message-id: 717350456
Goedendag
allemaal.
We zijn onderweg naar Port Pirie en wel 18 uurtjes varen en dan hebben we 2
dagen laden en dan 15 dagen rust naar zhinjiang in china met die zinc-ore.
Heb gister een nieuwe stoel laten bezorgen door de agent, de ouwe was kapot.
Hoop dat spliet het betaalt, 440 aussie dollar voor een deskstoel is toch niet
te veel denk ik zo, de ander was op en gescheurd, die gaat zwemmen op de oceaan.
Kijken of de winkels open zijn zondag in port pirie, gaan we nog wat lekkers
kopen. Het was wel weer een hekties, 2 weken 8 havens dus der in en der uit,
niet bevorderlijk voor je rust, maar het gaat wel hoor.
De nieuwe derde stuurman heeft een broertje dood aan werken als ik het zo bezie,
ach mischien draait hij nog bij.
Zelf ga ik ook niet meer zo hard, moeten eerst maar praten met het oog op geld
en leefomstandigheden en eten (lees koks).
Vanmiddag nog een uurtje langer op de bok, de stuurman gaat nog even een
hosttest doen en de jongens zijn druk in het ruim bezig om het klaar te krijgen
voor laden, vannacht heb ik samen met een matroos in het ruim gestaan, hij
slijpen en ik alle hout en
sjormatreaal op een stapel leggen, zodat het er om 6 uur uitgehesen kon worden,
want de derde had dus gisteravond geen fuck gedaan, kon ik nog even gaan inhalen
vanacht, dan ben ik blij dat ik zo lang matroos ben geweest en weet waar abraham
de mosterd vandaan haalt, zelfs 2 stevadores hielpen af en toe mee, die ken ik
ook al jaren en ben wel eens dronken met hun geworden in de tijd dat geluk nog
heel gewoon was.
groeten vanaf een licht stampende p-aalsmeergracht.
ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Fri, 23 Jan 2009 06:23 UTC
Message-id: 716450468
Goeden
dag allemaal.
Ja de wasmaschine is aan boord, dus kunnen we de overalls en andere werkkleren
weer in de maschine wassen. Heeft lang geduurd, maar dan heb je ook wat ???
Volgende reis is dus ook bekend en wel Port Pirie en weer naar china, er was
even spraken van Thailand, maar helaas is ons dat niet gegund, nee alleen maar
klote reisjes op de boot.
De lading voor Adelaid geladen in Port Kembla hebben we nog aan boord, in
Melbourne wat lading gelost en weer wat stukken terug geplaatst, maar weer
anders, want we moesten 4 forktrucks en spreaders en toolbox en hout meenemen
voor Geelong hebben we zelf allemaal weer vastgesjord want er was geen
sjorploeg.
Morgenmiddag in Adelaide en dan naar Port Pirie, misschien hebben we nog wat
meer tijd nodig om het ruim klaar te maken, het is maar 18 uur varen naar Port
Pirie vanaf Adelaide.
Daarna 15 dagen rust, maar slingeren naar china. Bijna dezelfde haven, een
paar mijl meer naar de noord, dus 15 dagen slingeren.
We gaan via straat Lombok.
We hebben een nieuwe 3de stm en de eerste verwaring is al ontstaan, ik had hem
gister gezegd, dat vandaag de cadet wat mij betreft wel weg kan blijven, heb
zelf veel te doen, reisvoorbereiding, maar hij heeft dus vanmorgen tegen de
eerste gezegt dat ik de
cadet zat was en dat hij als het goed was, wel de cadet onder zijn hoede kon
nemen, dus had ik een kwaade stuurman voor mijn deur.
Ben toen even naar de brug gegaan om even uit te legen aan de derde dat hij mijn
woorden heeft verdraait en er een verkeerde interpetatie aan heeft gegeven,
hebben we vaak, Engels is niet hun beste kant, maar oke we moeten het er maar
mee doen he.
Verse proviant aan boord veel cup-noddels en cup, of soep dus we kunnen vooruit.
Veder gaat het wel, we slingeren wat dus kunnen we alvast weer wennen aan
dat gelul.
Maar het is opzich geen slecht weer, alleen een deining die bijna dwars in komt,
zal vanmiddag nog wel erger worden daar we nog een koersverandering hebben naar
sb, richt backstairs passage en dan omhoog in spencer bay naar Adelaide.
Ik wens jullie wat, hier slingeren en nog eens slingeren.
gr ronny en hasta la pasta.
Received: from GCC at Globe Wireless;
Wed, 21 Jan 2009 06:28 UTC
Message-id: 715885973
Goeden
dag allemaal.
Hier weer een berichtje vanaf de B-Aalsmeergracht.
Gisteren vertrokken uit Port Kembla, na het laden van project lading ex
suomigracht, wat een klote zooitje, de eerste stm 24 uur op de poten de 2de en
3de 6 op en 6 af, de stewadores die alles door elkaar gegooid hebben en zelf
sjorren en een bedankje of
bonus ho maar, maar degene die altijd de kastanjes uit het vuur halen en die
dingen doen die niet in hun taak omschrijving staan, vergeten ze maar
gemakshalve maar, zo krijgen ze wel mooie contracten.
Nee, ik ga opslag vragen en wel zelfde gage als 2de machinist, en betere
leefomstandigheden en dan bedoel ik geen dartboard of sega spelcomputer, want
daar spelen de flippen mee, maar de stuurlieden hebben daar geen tijd voor, nee
een mooie stoel in de hut
en een radio/tv in de hut.
Ik zit nu nog op de zelfde stoel als dat het schip nieuw was (1992) en deze is
gewoon zwart en alleen maar hout??? Gewoon zielig man, 5 jaar geleden toen ik
hier aan boord zat had ik al een dekstoel en luiestoel besteld.
En ik wil goed te eten hebben, 3 schepen achter elkaar kutvoer,
slechte kok wel goed voer aan boord, maar die klootzaken weten er niet mee te
koken, maar geven zich wel uit voor international kok. Kerstmaal zit me nog
steeds hoog dat we dat niet gehad
hebben.
Cupnoedels en cup a soep daar leven we een beetje op en broodje kaas.
En nog steeds werkkleren op de hand wassen, we hebben 5 havens al achter de rug
hier in Down under, maar geen wasmaschine. Wel krijgen we spullen (spareparts),
zodat we de werkleren vies kunnen maken.
Loop alleen maar te kankeren, maar het is wel slecht en nu hoorde ik via via dat
de nieuwe schepen het zelfde laken en pak zijn; slecht afgewerkt enz enz.een
messroom en klein, dus weer dat gelul met die tv als je een filmpje wil kijken
zitten daar 6
flippen al halverwege de film.
Hallo 2009 of toch ......
Vanavond laat bij het loodsstation voor Melbourne, moeten we eerst 7 stukken
gaan vershiften (LOSSEN) om bij de lading van Melbourne te komen. Waar heb ik
dat ook al weer meer gehad? O-ja op de Eemsgracht en daarna lossen en de stukken
weer terugzetten en vastzetten.
Ben benieuwd of de bonus a 300 euro er wel afkan dit jaar??
Nee, eerst kijken of ze wat meer voor me over hebben, zodat ik me in ieder geval
weer wat gewaardeerd voel, want nu voel ik me zwaar ondergewaardeerd helemaal
tegenover een 2de machinist die lekker voor de tv zit, terwijl ik 12 uur maak
zaterdags en zondags.
En zij verdienen (krijgen) meer loon en een toeslag belachelijk gewoon. Nee we
hebben nergens geen tijd voor, alleen maar snel-snel en nog sneller. s'Nachts
aankomen en s'Nachts vertrekken enz enz 12 uur binnen en weer weg snel snel.
Maar een beetje leefbaarheid hier aan boord ho maar en dit schip is al heel wat
keren in het dok geweest, dus ze hebben gelegenheid genoeg gehad om het beter te
maken.
Ben benieuwd welke reis we gaan maken, hier aan deze kant weten we nog geen
donder weten jullie meer??
hoor graag als het op de site van spliethoff staat, want hier is het weer stilte
vanuit Amsterdam.
Groeten vanf de B-Aalsmeergracht varende in de Bass strait.
ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Sun, 18 Jan 2009 06:18 UTC
Message-id: 715137461
Coral
Sea 07/01/2009
Goeden dag allemaal.
Varen in de Coral Sea richting Palm passage om via een stukje great barrier reef
naar Townsville te komen.
Het gaat weer eens niet makkelijk met een moderate swell in de zij, dus
slingeren en dat vinden de pijpen niet leuk, dus weer alternatieve koersen. Maar
we komen er wel hoor, duurt alleen eventjes.
Gisteren dus Jomard passage heb er een foto bij gestuurd met duidelijk?? Een
wrak er op. Is een leuk stukje varen, maar dus niet voor de stag, want die wist
begod niet waar hij mee bezig was. Weet hij nog steeds niet denk ik zo, laat hem
eerst maar als
wiper gaan varen, want zelfs O/S is te hoog voor hem gegrepen.
Ze willen er 12 uur over doen in Townsville en dat geloof ik wel met deze lading,
trouwens veel havens weinig lading dus er in en er weer uit. Zal deze keer snel
gaan, overall een ploegje en dan binnen 18 uur wel klaar. We hebben 6 loshavens
en het ruim is
qwa vloeroppervlakte langena niet vol, dus dan weten de splietgangers het wel,
je kunt nog spelen op de tanktop en rond de lading lopen.
Van Townsville naar Brisbane is het weer 2 dagjes varen en een 22 uur nog door
de reefs tot High Peak.
Dus reporteren aan reefrep en daarna weer aan ausrep, ja je wordt hier horedol
van de reportings, maar gelukkig in tegensteling tot de E-Schepen kan deze wel
in de poll, dus hoef ik niet elke dag een Positie raport te sturen, want ze
tracken onze sat-c en
hebben dan gelijk onze pos.
Wens jullie weer van alles en nog wat vanaf een stampend en buizend
P-Aalsmeergracht.
ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Wed, 07 Jan 2009 08:14 UTC
Message-id: 712361939
Goedendag
allemaal.
Zo vandaag door de jomard passage, zullen we ons dood ergeren aan die klote
flipjecadet, hij maakt nog steeds de zelfde fouten
en denkt dat het een spelletje is, wordt er doodziek van, van dat joch.
Hij is nu kaarten aan het verbeteren en heb hem het een en ander moeten
uitleggen, hij wist niet welke kleuren een west of oost boei heeft en dat heeft
3 jaar op school gezeten en is de 4 na beste van de school, levensgevaarlijk die
gasten.
Maar we zijn donderdag morgen ergens in Townsville, lekker makkelijk beetje
generals lossen, dat is altijd makkelijk lossen, alleen bulk en papier is nog
makkelijker lossen dan het laden, is een ander verhaal natuurlijk.
De derde stm gaat misschien naar huis zit aan zijn term, maar de wipper zit al
dik over zijn term aan boord en gaat er nog niet af, snap het niet hoor,
daar hoeft toch niemand voor terug te komen of een maand later hij kan er zo
vanaf. Belachelijk vind ik
het om die jongen zo lang te laten zitten terwijl hij eigenlijks niet afgelost
hoeft te worden.
heren dames groeten vanaf een hete P-Aalsmeergracht, de airco is niet zo best,
hoop in townsville dat er een monteur komt en een nieuwe wasmaschine, anders
moet de was maar de wal op.
ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Mon, 05 Jan 2009 22:50 UTC
Message-id: 711969968
Hallo
allemaal.
Hier nog een uurtje of 9 en dan is het nieuw jaar.
Vanmorgen heeft het kader, kapitein, 1ste machinees en 1ste stuurman hapjes
klaargemaakt voor vanavond want sins de kerst hebben we het vertrouwen in deze
kok opgezegd.
Maar het is toch belachelijk dat het kader zich bezig houd met kokswerk????
Veder gaat het hier goed, om 23:00 ga ik uit de kooi om nog een vorkje mee te
pikken van het lekkers en om middernacht op de bok voor de wacht.
We zullen ergens eind volgende week in Townsville zijn om dat project cargo te
lossen, zullen ze twee dagen voor nodig hebben. Denk dat ze in de nacht niet
werken, zou leuk zijn als dat zo was.
Laatste week van het jaar rustig aan gedaan, uit protest meer omdat we onze
kerst hebben laten verzieken door die kutkok en hij kreeg nog wel een extra
presentje van het kerstfeest op zee commitee, een horloge en een goede, ook van
spliet hebben we een
horloge gehad met twee tijdsaanduidingen, dan krijg je natuurlijk gelijk de
opmerking: nu kunnen we 48 uur werken per dag Hahahahahah.
Is leuk maar ook niet meer dan dat, maar je mag een gegeven paard niet in de bek
kijken.
Ik wens jullie vanavond en vooral vannacht veel gezelligheid en dat het mooi en
rustig mag verlopen het jaarwisseling.
PROOST OP HET NIEUWE JAAR VANAF EEN STAMPEND EN BUIZEND P-AALSMEERGRACHT.
NAMENS DE BEMANNING EEN GOED EN GEZOND 2009.
Ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Wed, 31 Dec 2008 14:07 UTC
Message-id: 710789971
Goedendag
allemaal.
Hoop dat jullie de kerst allemaal goed zijn doorgekomen, hier was het ook koud
en samen met de 1ste stm 25 dec een 15 uur in het ruim gestaan blauwbekken omdat
iemand zijn zaakjes niet op orde had en er te weinig sjormatreaal was.
Nee een gezellige kerst en de tweede kerstdag allemaal moe natuurlijk, kunnen
we, ik dan een uurtje in het ruim de klote pijpen allemaal natrekken en opnieuw
afstempelen, omdat die klote aussies er zo nodig hout tussen de tieren willen
hebben terwijl het
gewoon met haken wordt geladen, dus zak toch een eind in de stront met dat gelul
over lossen met stroppen, kan ook met haken en kunnen wij gewoon in tier laden
en ligt het goed vast en kan het tegen een slingering, nee prettige kerst.
Vandaag dan het kerstdiner, ik ben benieuwd wat deze gifmenger er van terecht
brengt,de kapt zal wel het meerdendeel doen want reerug klaarmaken dat betwijfel
ik of hij dat kan.
Hij wou gewoon kentuky frid chiken geven met maceronie salade G.V.D.
We werken ons te pleuris op kerst en dan krijg je zo iets en ja nog steeds
wassen op de hand, ook in Shanghai geen wasmaschine voor de werkkleren vraag me
af of de heren thuis ook op de hand wassen????
Het is gewoon zielig.
In een jaar 3 caddetjes uit de flippeschool van Lyete gezien en op de brug
gehad, weet niet wat ze daar leren maar basic is niet aanwezig en hou mijn hard
vast als die klooijo's ooit als 3de/2de stm gaan varen, nee ze moeten ze van een
andere school
vandaan halen, want van Lyete komt niet veel goeds, zeer slecht en wij zijn geen
leerraren hebben we geen tijd voor, ik loop me nu zeer erg te ergeren aan de
arogante houding van deze caddet, hij denkt dat hij er is maar vergeet dat hij
dus echt niets
weet, maar komt wel met kutsmoesjes en linkepraktijken om handtekeningen vragen,
achterbaks is hij ook, zeg ik: zet een positie in dekaart met afstand en
richting van de radar, zet hij toch maar even een gps pos op de rivier en zegt
dat het een peiling is.
Dus hij denkt dat hij met een gek te maken heb, die het niet door heeft. Ben het
ventje aardig zat, maar maandag is een nieuwe dag en we zullen wel weer zien,
maar denk niet dat deze net als de andere 2 het red als de andere twee wel hun
diploma hebben
gehad hoef ik niet met hun te varen, ben ze aardig zat die kwallen.
Het is een klaagzang gewoorden was/is niet de bedoeling maar het zij zo, ik ben
niet de enigste die er zo over denkt, en nu vooral met de kerst natuurlijk, wat
dus geheel de mist is in gelopen omdat ze de spullen niet goed hadden/hebben
geregeld, dan sta
je dus vanaf middernacht tot smiddags 16:30 en ik niet alleen ook de 1ste stm
alleen omdat ze de spullen niet goed geregeld hadden, anders waren we om 14:00
gaan varen nu dus tweede kerstdag om 02:00 en om 07:00 de loods van boord dus
iedereen slapen
maar om 08:00 aan de koffie en dan het ruim in prettige kerst.
kijken wat oud en nieuw brengt zal ook wel niet veel goed brengen met deze
ku.pijpen in het ruim.
GROETEN VANAF EEN LENSEND P-Aalsmeergracht onderweg naar wp-okinawa suido.
ps: Jos dit mag je rustig plaatsen hoor geen probleem.
gr ronny
Goedendag
allemaal.
Prettige kerstdagen gewenst vanaf de anchorage in Shanghai.
We zullen naar alle waarschijnlijkheid om 19:00 de loods krijgen en dan om 01:00
tegen de kant gaan op eerste kerstdag.
Daarna gelijk laden en tweede kerstdag weer die klote rivier af, zoals ik
voorspeld had een tijdje geleden prettige kerst is het zeker, nog steeds hier
maar een wasmaschine en we wassen de werkkleren dus op de hand met de luiwagen
en aan een lijntje over
de muur net als in de tijd toen geluk nog heel gewoon was.
Nu is geluk niet meer heel gewoon en leven we niet in 1968 maar bijna in 2009
het is gewoon te zot voor worden dat we de werkkleren op de hand moeten wassen
hebben al wat havens gehad maar wasmaschine ho maar, nee zo is het al geen gein
meer aan. De airco doet ook niet wat de meester wil, maar dat wordt ook maar pas
in australie gerepareerd terwijl ze hier toch een heleboel airco's hebben met
freon en spliethoff bouwd hier op deze baggerrivier de nieuwe D-schepen, dus ach
het zal wel weer
nee er moet nog steeds heel wat verbeterd worden hier bij deze club.
Morgen dus lekker in het kerstruim samen met de rest van de mensen in de kou
staan te blauwbekken terwijl de heren op het kantoor lekker aan het kerstdiner
zitten en wat krijg je er voor terug handwassen in 2008/2009 jaja.
gr ronny.
Received: from GCC at Globe Wireless;
Wed, 24 Dec 2008 06:19 UTC
Message-id: 709152848
Goedendag
allemaal.
Hier weer een berichtje vanaf de P-Aalsmeergracht.
We zijn gister vertrokken uit Hirohata richting Shanghai om pijpen en machinery
te laden.
Het waait hier weer een beetje boel dus wordt het weer een reis met hindernissen
maar dat zijn we wel gewent hier.
Ik kan het natuurlijk op het feit gooien dat er mensen zijn die zich op zee
zonder land te zien scheren maar dat schijnt achterhaalt te zijn??
Veder heb ik 2 laden kaarten bekeken en de lijnen uitgegomt en daar 3 gummie's
voor nodig gehad nog 3 ,5 laden te gaan wordt daar toch wel een beetje moedeloos
van mijn colegas doen het dus niet maar ik hou stug vol het staat in het boekje
over de
richtlijnen van reisvoorbereiding en kaart-behandeling en bestellingen.
Ook zijn hier aan boor weer een hoop kaarten die alleen nog maar nieuwe editie
zijn en nog niet vervallen zijn maar al wel in mijn hut onder de bank liggen???
Ach als het kantoor en kapiteins daar niet op letten zoeken ze het maar uit,ga
het niet allemaal terug halen.
Veder maakt de kerst zijn opwachting dus beginnen de flipjes al in stemming te
komen,ik wacht daar nog even mee tot na de kerst als we weer op zee zitten en
het gaan vieren.
MAAR DAT NEEMT NIET WEG DAT IK JULLIE EEN PRETTIGE KERST EN EEN GOED EN MOOI
UITEINDE WENS.
gr vanaf een buizend P-Aalsmeergracht.
Received: from GCC at Globe Wireless;
Sun, 21 Dec 2008 19:53 UTC
Message-id: 708466208
Goedendag
allemaal op deze toch wel zeer mooie zaterdagmorgen.
We zijn vanacht onder mijn wacht Okinawa gepasseerd,dus het schiet op richting
KII Suido voor de ingewijden.
Maandag om 06:45 krijgen we de loods en dan kunnen ze mooi om 08:30 beginnen met
die klote pijpen, ze zullen er wel weer hout tussen stoppen, kunnen wij weer
gaan mikado-en onder de reis, dit doen ze voor de aussies, anders moeten ze te
veel werken en nu kunnen ze de stroppen er onder door halen, maar voor ons is
het klote, elke dag stempelen en sjorren voor jan met de korte achternaam.
Daarna door de kaikyo onder de brug stuurboord uit en we zijn er al weer stuks
36 mijl, daar twee dagen staal laden, altijd goed voor de nodige slinger uurtjes
voor de slingerbokaal.
Dan 2,5 dag naar Shanghai om lekker de rivier op te varen met loodsen die in je
gezicht zitten te boeren, altijd lekker snachts, daar wat machinerie laden dan
weer boeren en dan is de kerst ook voorbij en kunnen we 12 dagen rustig aan doen
en varen, lekker rustig en met oud en nieuw op zee.
Veder gaat het hier nog steeds goed en doet de kok zijn best om er wat lekkers
van te maken, elke dag dus hopen dat het zo blijft.
In Kobe gaat de man van de technische dienst naar de nieuwbouw in china om daar
het een en ander te lassen en branden, stellingen om dingen op te hangen of
zo???
We gaan naar Shanghai zelfde rivier, dus waarom niet mee naar Shanghai zou ik
zeggen, er is op dit grafjammer nog genoeg te doen, zelfs ik loop met de brander
speedlocks gangbaar te maken moet toch niet gekker worden he.
Gisteren de zoveelste stuwplan gekregen van Kamikumi, hoop dat ze nieuwe
calenders al binnen hebben of spliethoff moet eens royaal zijn zodat ook de 2de
stm en mach er eentje kunnen krijgen en niet alleen voor brug en kader.
Mensen het is 09:45 in de morgen op deze mooie zaterdag en ik ga er een puntje
aan zuigen, we gaan stoppen en ik hoor het wel weer.
Ja toch nog even melden op mijn wacht ben ik begonnen met de kaarten alle
koerslijnen er uit te gummen. Wat een werk man, mijn colega's hebben de lijnen
er weer massaal in laten staan, gek je hebt toch elke wacht 4 uur de tijd om wat
te
doen, reisvoorbereiding heb je niet veel werk aan zou ik zo zeggen. Ben al klaar
tot Geelong, dus zover als bekend en dat allemaal in de nacht, want in de middag
heb ik die niets wetende flip bij me op de stoep.
En dan heb ik ook nog tijd om de kaarten allemaal door mijn handen te laten gaan
en ik sta in de haven alleen als het moet op de brug, dus als ze wat veranderd
hebben en de lijnen van de kaarten naar buiten doe ik na mijn wacht normaal om
16:00, alleen
hier moet ik tot 18:00 in de middag lopen, dus doe ik het in de morgen is nog
geen half uurtje werk.
Groeten vanaf een rustig bewegende P-aalsmeergracht.
ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Sat, 13 Dec 2008 10:26 UTC
Message-id: 706425799
GOEDENDAG
ALLEMAAL.
Het hobbelen hebben we voor het grootste gedeelte wel achter de rug.
Paaltjes pikken, dus afslacken.
Deze schepen nemen te weinig ballast mee voor hun grootte, dus klapperde klapper
en afslacken maar weer.
We zijn vandaag dus Bashi strait doorgegaan en zijn onderweg naar Kii Suido voor
de insiders, of te wel richting Osaka Wan.
Maandag-morgen, als alles goed gaat en er niet weer alternatieve koersen en
snelheden gevaren moeten worden om deze P-aalsmeergracht heel te houden, we
hebben er maar een P voor gezet want alle kwaaltjes van die schepen hebben deze
ouwe beestjes ook.
Er worden dan eindelijk twee mach afgelost in Kobe, eentje de derde is nog maar
net aan zijn tijd, rusky en de ander 2de mach flipje, is al dik over tijd en had
eventueel ook al in Australie er af gekend maar geen aflosser???????dus mischien
is hij net op
tijd thuis voor het doopfeest van zijn kind, hij had het al een tijdje geleden
aangevraagd maar nooit geen antwoord gekregen of ze er mee bezig waren en/of
aflossen of langer mee, nee we laten de mensen maar weer in het ongewisse,
jammer maar helaas. Het
Archangelgracht syndroom begint dan weer bij mij omhoog te komen.
Nu hebben we er nog een los-haven bij gekregen, leuk nee niet echt, nu liggen we
nog korter binnen en zijn de vaar afstanden ook niets meer.
Daarna uien reis of misschien net iets te vroeg voor de ziepels.
Geen foto's want zoveel gebeurt er niet aan bijzondere dingen op deze prauw,
misschien vandaag een foto van mijn project, zoals op elke boot de speedlocks.
Vandaag met de brander in de weer geweest om wat bouten los te krijgen beetje
warn stoken en los die bende, ja als 2de stm met een brander, dat zullen de
oudjes onder jullie wel raar vinden, maar hier bij deze club was dat vroeger
heel normaal, nu niet meer en ik ben er ook geen voorstander van, maar ach het
maakt het een stuk makkelijker en werken elke
dag 2 uur minnimaal aan overtijd, staat niet in mijn contract, maar we doen het.
Heeft deze uitgeleefde prauw nodig.
Mensen, ik wens jullie een fijn en nat weekend toe, hier hebben we dus gewoon
maandag ook al is het zaterdag/zondag want door dat gestuiter hebben we onse
zondag verlorren en de kerst dat ziet er ook niet goed uit, maar had ik maar een
beroep moeten
kiezen niet dan? Dus kerstdiner zullen we slingerend en wel naar binnen gooien,
mischien 28ste december of zo, ach we zien wel mischien gaan we wel hellemaal
geen kerst houden. In iedergeval op een datum dat dus niet kerstdatum is, balen
vind ik dat want
dat geeft geen goed gevoel.
Ik had 5 jaar geleden op deze boot een nieuwe stoel voor mijn hut aangevraagd,
maar er staat nog steeds de stoel waar je een houte reet op krijgt, waarom geen
bureaustoel zit even wat prettiger.
Hoop dat op de nieuwe schepen we dus een bureaustoel en een relacksstoel hebben
en niet van die schoolbank
stoeltjes het is tenslote 2008/2009 dus wat om de mensen denken mag wel.
gr ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Fri, 12 Dec 2008 01:19 UTC
Message-id: 706076403
Goeden
dag allemaal.
Hier een berichtje vanuit Dat Klote gat in China - Beihai.
Vanavond klaar en dan door het Hai-Nan kanaal richting Japan (Kobe). Hoop daar
een rustig weekend te hebben, de kerst wordt ook weer eens door ons neus
geboord, zoals het er nu naar uitziet dus hopen op oud en nieuw op zee.
Het is dus Zondag en we maken gewoon 12 uren het moet toch niet gekker
worden, en dan vinden ze het gek dat er veel mensen zijn die naar een beter
betaalde baan gaan bij de offshore of bagger, daar moet je ook 12 uur werken
maar krijg je betaald.
De 2de mach krijgt meer dan mij maar werkt normal in de haven van 8 to 17:00 dus
8 uur ik werk normal 12 uur in de haven, maar heb dus een lagere rang en daarom
krijg ik dus minder, oneerlijk vind ik, maar dan moet je maar 1ste stm worden,
maar dan
verdient de 1ste mach met minder uren weer meer, dus lood om oud ijzer, nee het
overwerk voor de stuurlieden moet gewoon substansieel omhoog voor mij van 25%
naar 40%, dan hebben we wat betere verhoudingen qua werk/geld.
Veder gaat het goed en heeft de kok na het gesprek met het kader en
onder-officieren er niet meer met de pet naar gegooid en is het eten aanzienlijk
verbeterd, dus hopen dat het zo blijft en niet als de aandacht wat verzwakt dat
het gelijk weer duikelt.
Laten we het beste maar hopen dan voor de rest van de term.
De cadet gistermiddag omhoog geschopt, zaterdag zat hij in zijn hut en we liepen
hier dat gat aan, maar eigen inzicht of denken van: hee daar kan ik misschien
nog wel wat van leren, nee hoor dus maar omhoog geschopt, de kapt vond ook dat
hij wat meer inzicht moest tonen.
Dus ook dit weekend is vergald door deze haven, vroeger was je blij om in een
haven te komen, tegenwoordig willen we zolang mogenlijk op zee zitten en niet
vooral niet in een haven liggen.
Op zee heb je je normale werkzaamheden, moet je ook werken in het weekend ,dus
elke dag is maandag, maar is er regelmaat in de haven werk je vaak 12 uur en is
het dus werken eten en slapen en dat was/is het werk nu heden ten dagen op zee.
heren/dames ik sta nu op wacht we zijn net 3 uur geleden vertrokken.
wens jullie wat en tot mails.
groeten vanaf een rustige Aalsmeergracht
Received: from GCC at Globe Wireless;
Mon, 08 Dec 2008 01:31 UTC
Message-id: 704968063
Goeden
dag allemaal.
Hier alweer een berichtje, ja we hobbelen nog steeds richting Beihia in China,
met een slakkegangetje wel te verstaan, maar we gaan nog vooruit tegen een
noordelijke swel hoog en kort een pokke-swel is het.
In Amsterdam houden ze wel van veranderingen, dus gaan we misschien eerst naar
Hongkong om te bunkeren bij de plaatselijke bunkerboer, die wel zegeltjes geeft.
En nu hebben ze ook Kobe geschrapt en gaan we dus Hirohata-Yokodrama-slingerhai.
Ach houd je van de straat en uit de kroeg, weeer andere kaarten bestelen en
reisvoorbereiding doen, tja had ik maar een beroep moeten kiezen he.
Veder gaat het hier goed, alleen dit is de 3 de kok op rij die er geen hout van
bakt en de frituurpan wel weer heel vaak gebruikt, heb in de avond nog geen
nassi-bami-spagethie-macoronie-slaatje-boereommelet gezien, alleen van dat
makkelijke spul en eet
ik dus 2 brootjes en dat is het, maar daar tegenover staat dus, dat ik weer
chips eet en ben net thuis 10 kilo afgevallen die komen er met deze kut kok er
wel weer bij met tussendoortjes.
Ach we hebben die andere twee koks ook overleeft dus deze zullen we ook wel weer
overleven.
de groeten vanaf een stampend en waterovernemend Aalsmeergracht, nog een dik
uurtje en dan zitten we weer in de hut.
groeten ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Wed, 03 Dec 2008 00:41 UTC
Message-id: 703756864
Goeden
dag allemaal.
Hier een berichtje van af een stampend-slingerend en water overnemend
aalsmeergracht, het is weer bar en boos maar we gaan nog vooruit, dus hup met
die geit.
Hier een foto van Neptunes en zijn vrouw (2de mach&kapt)
Hebben nog steeds die stag-cadet op wacht in de middag, heel langzaam komt er
wat schot in.
Zal tzt nog wel een foto op sturen.
gr ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Tue, 02 Dec 2008 07:20 UTC
Message-id: 703522996
Hallo
allemaal.
Hoe gaat het daar in het koude kikkerlandje, hier zijn we net de indoneschische
archipel uit.
Gisteren dus neppie en gemaal aan boord gehad, was leuk de jongens waren goed
bang gemaakt en hadden de schrik er goed in.
Ze werden opgesloten en moesten een tekening maken waar ik later nog wel een
foto van zal opsturen.
Ik stond op wacht dus heb niet alles meegekregen, maar wat ik hoorde en zag was
het zeer geslaagd.
Daarna bbq wat ook goed, was om 19:30 te kooi want ja we hebben dus wel nog een
nachtwacht voor de boeg, dus niet te laat maken.
hierbij alvast een foto.
tot de volgende keer vanaf een rustig bewegend Aalsmeergracht onderweg naar
China waar we de 4de zullen zijn als alles normaal verloopt
gr ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Sun, 30 Nov 2008 22:38 UTC
Message-id: 703123687
Goeden
dag allemaal.
Nog een half uur en dan komt Koning Neptunes aan boord met zijn gemaal.
De jongens 4 man zitten al opgeborgen en zweten peentjes om wat er komen gaat,
vanmorgen een tent opgetuigd/getimmerd met de hele meute was gezellig. Daarna
nog heel even geholpen met sperma sauce te maken voor de condoompjes die niet
aan boord zijn?? dus chirurgenhandschoenen gebruikt, de eerste blaaste een
beetje te hard, dus de sauce uit de handschoen die knapte door de mesroom op de
eerste stm en mij zei de gek leuk man, dat is gijn vooraf.
De foto's komen er aan als het feest is geweest, ik heb de wacht de eerste stm
is ceromonie meester, is net wat voor hem, dat kan die man wel, is erg geschikt voor om
de boel een beetje op te ruien en de gijn er in te houden.
mensen dit was het even in het kort de rest volgt tzt.
groeten vanaf een rustige Aalsmeergracht in het indoneschische argipel.
ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Sat, 29 Nov 2008 09:11 UTC
Message-id: 702863083
GOEDEN
DAG ALLEMAAL.
Hier een berichtje van de Aalsmeergracht, eigenlijks moet je er een P voor
zetten want deze schepen hebben P-Boot problemen
maar ze zijn dan ook wel op leeftijd en moeten nog een paar jaar mee (veel
plezier)
Nog 12 uurtjes en dan gaan we de selat sundra in en dus het indoneschische
archipelago door, het ziet er naar uit dat we het niet droog gaan houden dan.
Zoals jullie waarschijnlijk al van de wipmaster hebben vernomen hebben ze onze
reis enigzins omgegooid en hebben we dus alweer de eerste veranderingen in het
reisvoorbereidings gebeuren veranderd, had namelijk al 2 reisen klaar maar die
gaan dus nu niet door.
Ook heb ik in de middagwacht een Cadet op wacht, teminste hij denkt dat hij op
wacht staat maar deze is echt dom in vergelijking met de anderen die de reveu al
gepasseerd zijn slaat deze echt alles, denk niet dat hij het red en dan ook maar
als
dekhengst moet gaan varen of wipper.
Het project speedlocks is er ook weer zoals altijd voor de tweede stm, dus ook
hier hoewel ik moet zeggen dat het loshalen zeer gemakkelijk gaat dus daarvoor
mijn dank aan mijn voorgangers.
De kapt bemoeit zich nu intensief met het eten en helpt mee met koken, het moet
toch niet gekker worden maar het middageten is met sprongen vooruitgegaan en eet
er zeer goed van de laatste dagen bonensoep, zuukoolschotel enz. lekker man, de
liefde van
een zeeman gaat door de maag, helaas zijn/is nog niet iedereen zich daar van
doordrongen.
D-Boot, hier aan boord zit een st,er leo die gaat als hij hier klaar is naar de
D-Bootjes om te helpen in het dok, helaas moet ik dus concluderen dat ik dus
niet de eerste of de tweede ga uithalen, wat ik zeer betreur had er graag eentje
uitgehaald ,
hadden een soort afspraak eerste of tweede we zien wel, had wel tegen de
familie gezegt dat ik eind van dit jaar een nieuw schip zou uithalen, nu is het
van jaja ron je lult lekker heb ik het weer gedaan, ach het leven is geen
krentebol en life is a bitch
until you merried one!!!!!!.
gr ronny vanaf een rustig Aalsmeergracht alwaar de mussen dood van het dek
rollen en anders Leo wel, in de middag smoor heet man.
ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Thu, 27 Nov 2008 21:12 UTC
Message-id: 702504655
Goedendag
allemaal.
Hier weer een berichtje vanaf de Aalsmeergracht.
Slingeren viert hoogtij hier op de zuidkust van Australie, morgen bij cape
leeuwin en dan gaan we omhoog naar de selat sundra.
Zaterdag vanmorgen een nieuwe kaartlijst gemaakt, nu ja gemaakt, heb ik van
thuis meegenomen ook een mapje want dan kunnen ze tenminste niet zeiken dat je
materiaal pakt he.
De kaarten zijn verbeterd en de eerste reis van Beihai naar Dalian staat in de
kaart en Gps, dus hobbelen maar met de geit, heb toch alweer een aardig lijstje
voor kaarten te bestelen, dus dat gaat weer de goede kant op zullen we maar
zeggen.
De kok is niet slecht en niet goed, het is zo een kok die de ene goede dag
afwisselt met twee of drie slechte dagen en dan weer twee goede dagen dus niet
slecht en niet goed half/half gehakt zullen we maar zeggen.
Tja veder weet ik het niet, het zijn de zelfde reisjes en allemaal gemakkelijke
lading, dus niets nieuws onder de horizon zullen we maar zeggen, hou me een
beetje afzijdig, ga om 10 uur geen koffie op de brug drinken nu deed ik dat toch
al niet veel op die
andere schepen, maar hier nog niet geweest, heb er geen zin in, zit in de
mesroom met een bakje rustig alleen.
Veder is het wel een aardige bemanning als ik het zo bekijk, de eerste stm zeer
ernstig en strak kan bijna geen geintje vanaf.
We hebben 6 op 6 af gelopen, dat is toch alweer een schip of 4 geleden dat ik
dat gedaan heb, zal wel verwend zijn denk ik zo ook met deze bulk en zelfs met
graan hebben we gewoon zeewacht gelopen, is weer wat anders he 12 uur per dag
maken voor de kat
zijn viool.
Veder gaat het hier wel goed zoals ik al zei, slingeren maar dat valt tegenover
de lading op zich nog wel mee het ligt ongeveer 3,75m hoog in het ruim.
We hebben 17 man aan boord en wel stuks 1 wasmachine, ja we staan in de rij om
te wassen, heb al wat op de hand gewassen zoals we dat back in the old day's
deden. Heb een douchcelletje dus daar maar wassen denk ik zo ach ondergoed en de
blousjes die ik heb is geen probleem.
Heb ook geen gordijn voor mijn deur en mijn deur is normaal open, maar een stuk
lap zou leuk zijn, er is hier weinig veranderd in mijn hut, het is alleen maar
slechter gewoorden. Maar ja de wc doed het weer met dank aan de 2de mach en mijn
deurtjes zitten
ook weer vast met dank aan Leo de st,er.
Ga zelf de posten wel verfen en het raamkozijn in de verf zetten ziet er niet
uit, het gordijn rails is ook zwart dus dat ook nog even onder handen nemen en
dan ziet het er wel weer wat beter uit denk ik zo.
groeten vanaf een slingerende Aalsmeergracht.
gr ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Sat, 22 Nov 2008 13:20 UTC
Message-id: 701221418
Goedendag
allemaal,
Hier dan het eerste berichtje vanaf de Aalsmeergracht.
Zaterdagmorgen aan boord en overdracht en dan gelijk in de wacht, pijpen en
staalrollen lossen lekker makelijk.
Zaterdagavond vertrokken naar Port Pirie om zinktroep te laden, zijn vandaag om
17:35 ten anker gegaan en om 19:30 weer anker op om naar binnen te gaan. Ik lag
te slapen of te wel deed alsof want heb geen oog dichtgedaan na wat rond te
varen zag ik dat
het ankerlampje in de voormast weer aanwas dus weer voor anker.
Het is nu dus 01:00 en heb dus nog 3 uur wacht, we gaan nu om 06:30 weer ankerop
en naar binnen zeggen ze.
Hier aan boord is het wel goed denk ik zo, alleen mijn hut was/is een puinhoop,
wc deed het niet en schoonmaken hebben we ook maar niet gedaan, zag ik even toen
ik de hut wat beter bekeek maar ja een ventje van Lowland uitzendbaas uit de ach
ja ergens in
de zwartezee.
Hoop dat ik nu wel een beetje slaap als ik van wacht af ga.
2 dagen in een motel mooi man, alleen het bed daar heb ik op gelegen en pluk
daar nu de vruchten van: pijn in mijn boven en onderrug, maar dat wordt nu ook
al minder dus het gaat de goede kant op met het versleten lichaam.
We hebben een nl-kapt-stm en Hwtk en ik zeg de gek, dus dat valt mee en nog een
st'er Leo die ken ik ook al wat jaren is aan dek aan het slopen de sjorogen van
de containers er af en nieuwe er op lassen, is ook wel nodig zag ik zo.
dit was het voor het eerst, we gaan een lekkere cup of soep nemen.
mensen hasta la pasta en los ballos.
gr ronny
Received: from GCC at Globe Wireless;
Sun, 16 Nov 2008 23:50 UTC
Message-id: 399587568
Nog een
biertje en dan kunnen we inchekken.
Mensen tot horens maar weer en als ik in het Motel zit dan zie ik wel even of we
nog kunnen mailen.
Zoniet dan aan boord mazzel hasta la pasta.
Singapore
airport 12/11/2008 14.14 uur Nederlandse tijd
Hoi Allemaal.
Heb nu dan eindelijk een boardingpas, wat een aarde in voeten of te wel voeten
in aarden heeft dat gehad.
Ze waren mijn boeking kwijt, lulle als brugman, het slaapie is er door geschoten
maar daarvoor maar 2 biertjes meer genomen.
Ik neem er zo nog eentje, kan toch 1,5 dag in een hotel zitten dus waarom niet??
heb na 3 biertjes hem al een beetje zitten na 24 vliegen en hangen bij de balie,
maar dan heb je ook wat.
nog 2,5 uur dan kan ik inchekken en is het nog 7 uur vliegen naar Adelaide heb
stoel 51 A dat is bij de nooduitgang helemaal achterin kan ik in ieder gaval de
benen uitstrekken.
los ballos en hasta la pasta.
Singapore
airport 12/11/2008 12.32 uur Nederlandse tijd